۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
۶۸ درصد بانک اطلاعات شهری فاقد کد پستی است
مدیرکل پست مازندران:

۶۸ درصد بانک اطلاعات شهری فاقد کد پستی است

نور- بخشی، مدیرکل پست مازندران گفت: ۶۸ درصد بانک اطلاعاتی شهری و ۳۲ درصد حوزه روستایی فاقد کد پستی و پلاک است.

محسن بخشی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت پست گفت: ترافیک پستی به ازای هر نفر نشانه توسعه یافتگی یک کشور است و هرچه ترافیک پستی در سال بیشتر باشد نشانه فرهنگ بلند و توسعه اقتصادی و اجتماعی آن جامعه است.

وی افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله به استان وارد شد و مرسوله های جمع آوری شده از واحدهای پستی نیز ۲ میلیون ۲۰۰ هزار مرسوله بوده است

بخشی گفت: روزانه ۵۰ هزار مرسوله در شبکه پست استان مازندران مراوده می شود و بیش از ۹۷ درصد این مرسوله ها خرید اینترنتی، سند و کارت ماشین و امثال آن هستند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای داشتن شهری هوشمند و امن باید کوچه ها و معابر با پلاک پستی و مکان محور ثبت شوند.

وی افزود: در استان مازندران در حوزه شهری حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار و در حوزه روستایی ۱ میلیون و ۷۳۷ هزار بانک اطلاعاتی داریم و ۶۸ درصد از بانک اطلاعاتی شهری و ۳۲ درصد در حوزه روستایی فاقد کد پستی و پلاک شهرداری هستند.

مدیرکل پست مازندران با اشاره به تکلیف شهرداران، بخشداران و دهیاران مبنی بر نصب پلاک آبی و نیز پلاک مکان محور بر اساس قانون تاکید و خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ خیابان و کوچه های شهرها و ۲۶ هزار خیابان در روستاها فاقد تابلو هستند.

وی با اشاره به سرشماری در سال ۱۴۰۵ گفت: با عدم داده ها نمی توان شهر و روستای هوشمند داشت و از آنجایی که سرشماری بر مبنای خوداظهاری صورت می گیرد در کوچه و خیابان‌های فاقد پلاک و کد پستی مردم از بسیاری از مزایا و خدمات عمومی محروم خواهند شد.

کد خبر: ۳۰۱٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha