۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مهم‌ترین اقدامات شرکت ملی پست در ۱۰۰۰ روز خدمت

مهم‌ترین اقدامات شرکت ملی پست در ۱۰۰۰ روز خدمت

مدیرعامل شرکت ملی پست مهم ترین اقدامات انجام شده در مدت سه سال گذشته توسط این شرکت مانند بحث هوشمندسازی و نوسازی ناوگان پستی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، محمود لیائی در نشستی که امروز برگزار شد، با ارایه گزارش ۱۰۰۰ روز خدمت شرکت ملی پست اظهار کرد: شکر گذاریم که خداوند توفیق خدمت گذاری ۱۰۰۰ روز را به ما داد. ما در شرکت ملی پست در این مدت سعی کردیم از مسیر خدمت‌گذاری غافل نشویم و پا به پای مقامات ارشد مسیر خدمت‌گذاری را ریل گذاری کنیم.

وی افزود: فعالیت‌هایی که در ۱۰۰۰ روز انجام شد، عمدتا کارهای زیرساختی بود و در آینده شاهد نتایج آن خواهیم بود. شاید الان شیرینی آن درک نشود اما آیندگان نهایت استفاده را می‌برند. در ابتدای حضور در شرکت ملی پست سه وظیفه مهم در نظر گرفته شد که یکی از آنها رفع دغدغه معیشتی همکاران پستی بود.

او ادامه داد: بحث دیگر هوشمندسازی بود که تلاشمان این بود که در چهار فرآیند آن را دنبال کنیم. مسئله دیگر تجارت الکترونیکی است، ارتباطات بین المللی که در این مدت انجام شد نشان دهنده دیپلماسی ما در این زمینه بود و امیدواریم این مسیر در دولت چهاردهم ادامه یابد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌هایش به بحث هوشمندسازی نیز اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی در شرکت ملی پست اینگونه تعریف شده که نیروی انسانی درگیر کار است اما با هوشمندسازی سرعت و کیفیت کار افزایش پیدا می کند. در واقع می‌توانیم از نرم افزارهایی استفاده کنیم تا روال تکراری کاهش یابد. در بحث تحول دیجیتال هم پیاده‌سازی آن در پست الزاماتی داشته که تلاش کردیم در دو سال گذشته آن را انجام دهیم و می‌توان به آموزش و تربیت نیروهای انسانی و مدیران اشاره کرد.

لیایی درباره موتورهای برقی شرکت ملی پست توضیح داد: پروژه استفاده از موتورهای برقی یک تجربه قدیمی اما ناموفق بود که ما در دی ماه سال ۱۴۰۱ با انعقاد تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران، حدود ۳۰۰ موتور برقی را وارد شبکه پستی کردیم اما به دلیل تغییر قیمت‌ها و تورم ایجاد شده، نتوانستیم به ۷۰۰ موتور برقی دست یابیم که اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین درباره صندوق‌های پستی هوشمند اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۴۰ نقطه در کشور را با همکاری شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی توانستیم به این صندوق‌ها مجهز کنیم. برنامه‌ریزی امسال ما ۱۰ هزار نقطه بود که به دلیل شرایط پیش آمده ممکن است دیرتر انجام شود و امیدواریم با انجام این کار بخشی از بار توزیع را به سوی صندوق‌های پستی هوشمند یا لاکرها ببریم.

لیائی با بیان اینکه استفاده از لاکرها کمک بسیاری به نیروی انسانی می کند و نیازی نیست که نامه‌رسان یا مأمور پست تک به تک به گیرندگان مراجعه کنند، تصریح کرد: همچنین شهروندان هم مقید نیستند که در زمان و مکان خاصی برای تحویل مرسوله خود حضور داشته باشند. برنامه داشتیم تعدادی از اپراتورهای خصوصی در این زمینه همکاری کنند که در حال حاضر یک شرکت موافقت کرده و توانستیم برای ایجاد و نصب ۱۰۰۰ صندوق پستی به توافق برسیم.

وی همچنین به تلاش برای واقعی‌سازی تعرفه‌های پستی اشاره کرد و گفت: در بحث توزیع موفق یا ناموفق مرسولات پستی یکی از دلایل آن می تواند خطای انسانی باشد و نمی‌توان آن را انکار کرد اما این امر طبیعی است و در همه جای دنیا با این خطاها رو به رو هستند. همچنین واقعی سازی تعرفه‌ها یکی از مسائلی است که مطرح شده که با تمهیدات وزارت ارتباطات و سایر سازمان‌ها توانستیم سه بار تعرفه‌های خود را به سمت واقعی سازی افزایش دهیم. اگرچه در حال حاضر فاصله داریم اما امیدواریم دولت چهاردهم این مسیر را ادامه دهد تا نارضایتی گفته شده کمتر شود.

در ادامه این نشست سعید شریف‌زاده - عضور هیئت مدیره شرکت ملی پست - درباره مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای اربعین اظهار کرد: در مورد ستاد اربعین امسال مقام عالی وزارت ارتباطات و قائم مقام خودشان در امور ارتباطات به عنوان رئیس ستاد اربعین وزارت ارتباطات تعیین و منصوب کردند که همه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته با راهبری ایشان، ستاد اربعین و مأموریتهایش را دنبال می‌کنند؛ بیشتر تلاش وزارت ارتباطات در جهت دسترسی زائرین و شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم حسینی به اینترنت است که بتوانند از امکانات اینترنت استفاده کنند و فعالیت‌های مختلفی تعریف شده در جهت راه‌اندازی فیبرنوری و توسعه آن و سایر مواردی که به زائرین برای دسترسی بهتر به اینترنت کمک می کند در نظر گرفته شده است.

شریف‌زاده با اشاره به مهم‌ترین مأموریت شرکت ملی پست در اربعین امسال تصریح کرد: اصلی ترین وظایف ما در زمینه ارسال گذرنامه‌هاست که معمولا در دو ماه منتهی به اربعین از ترافیک قابل توجهی برخوردار است. برای این‌ کار برنامه ریزی شده و زائران باید به اطلاع‌رسانی‌ها توجه کنند.

وی گفت: سال گذشته هم توفیق زیادی داشتیم و توانستیم با کمک و تلاش مسئولین، این وظایف را درست انجام دهیم و زائری نبوده که به دلیل دیر رسیدن گذرنامه از شرکت در مراسم اربعین محروم شود. همچنین موضوع دیگر مربوط به راه اندازی پروژه زائرپست است که سال گذشته با عنوان پست یافته بود و امسال تغییراتی در آن ایجاد شده است. ازطریق استقرار در هشت مکان که دو تا از آنها در محل کنسولگری نجف کربلا است و ۶ نقطه دیگر در مسیر راهپیمایی اربعین در موکب‌های اصلی ایرانی است. سال گذشته فقط در حد اسناد و مدارک مفقود شده بود اما امسال تلفن همراه و کوله پشتی هم اضافه شده است.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha