۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
رشد فعلی شاخص بانکی کم کیفیت است| شاخص بانکی یک هفته ای ۲‌.۴ درصد رشد داشت
چه خبر از اوضاع بانک‌ها ؟

رشد فعلی شاخص بانکی کم کیفیت است| شاخص بانکی یک هفته ای ۲‌.۴ درصد رشد داشت

شاخص صنعت بانکداری با ارزش بازار ۴۱۰ هزار میلیارد تومان طی یک هفته اخیر به میزان ۲.۴ درصد افزایش یافت؛ اما این رشد بدرد نمی‌خورد و سهامداران متضرر، منتظر ورود پول کلان به بازار هستند.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت بانکداری نقش مهمی در گردش نقدینگی ایفا میکند و یکی از ستون های اصلی اقتصاد کشور میباشد که تحلیل و بررسی شاخص صنعت و سهام موسسات بانکی جهت اتخاذ تصمیمات مالی درست حائز اهمیت میباشد. شاخص بانکی نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۲.۴ درصد افزایش و طی یک ماه اخیر به میزان ۳ درصد کاهش را تجربه کرده است. این شاخص پس از اصلاح کوچک درون روندی از محدوده ۷ هزار و ۸۶۰ واحد شروع به ادامه صعود کرد و به محدوده ۸ هزار و ۵۳ واحد رسیده است که بنظر می آید قصد ادامه روند را تا رسیدن به اهداف بالاتر دارد.

بانک ملت با ارزش بازار ۱۴۳ هزار میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با ارزش بازار ۶۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، بانک تجارت با ارزش بازار ۴۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در نهایت، بانک شهر با ارزش بازار ۳۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت بانکداری در قالب سهام معامله میشوند. سهام اکثر شرکت های بانکی به دنبال افزایش شاخص صنعت بانکداری مثبت و رو به رشد معامله شدند.

شاخص بانکی نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۲.۴ درصد افزایش و طی یک ماه اخیر به میزان ۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.


شاخص گروه بانکی در حال حاضر درگیر مقاومت ۸ هزار و ۸۰ واحد است که در صورت عبور از آن میتواند تا اهداف ۸ هزار و ۶۰۰، ۹ هزار و ۳۰۰ و ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد رشد داشته باشد. محدوده ۹ هزار و ۳۰۰ واحد، قوی ترین مقاومت بین راهی شاخص میباشد که در صورت شکست آن، میتوان به صعود بیشتر صنعت و سهام شرکت های بانکی امیدوار بود. بهترین کف شاخص را محدوده ۷ هزار و ۳۰۰ واحد در نظر میگیریم و در صورت از دست رفتن حمایت استاتیک مینور ۷ هزار و ۶۷۵ واحد، حمایت معتبر ۷ هزار و ۳۰۰ واحد در دسترس خواهد بود. با توجه به وضعیت اقتصادی، آشفتگی بازار بورس و از دست رفتن حمایت مهم ۸ هزار و ۲۰۰ واحد شاخص صنعت بانکداری، پیش بینی میشود که یک ریزش دیگر تا حمایت ۷ هزار و ۳۰۰ واحد داشته باشیم و پس از ریکاوری مجددا موج صعودی قیمت ها آغاز شود.

رشد فعلی شاخص بانکی کم کیفیت است| شاخص بانکی یک هفته ای ۲‌.۴ درصد رشد داشت


آخرین اخبار بانک ها
۱- بانک سینا در نظر دارد سرمایه فعلی را از دو محل سود انباشته و اندوخته ها به منظور افزایش کفایت سرمایه و بهبود نسبت های احتیاطی از ۴ به ۵.۴ هزار میلیارد تومان برساند. سهام وسینا با ارزش بازار ۷ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان و ارزش معاملات ۶۷۰ میلیون تومان با قیمت ۱۸۱ تومان معامله میشود که طی یک هفته اخیر به میزان ۲.۶ درصد بازدهی داشته است.

۲- بانک صادرات درپی اخبار منتشره برخی رسانه‌ ها و کانال‌ های خبری مبنی بر دریافت تسهیلات توسط کارکنان بانکی، توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد: جای تعجب است که هراز چندگاهی، عده‌ ای با فرافکنی و ارائه آمارها و تحلیل‌ های نادرست در تلاشند تا کارکنان شریف و خدوم نظام بانکی را مورد هجمه قرار بدهند. بانک صادرات ایران با بیش از ۲۲ هزار کارمند شاغل و بالغ بر ۳۵ هزار همکار بازنشسته، مجدداً تأکید میکند در پرداخت تسهیلات کاملا قانونی رفتار کرده است.

شاخص گروه بانکی در حال حاضر درگیر مقاومت ۸ هزار و ۸۰ واحد است که در صورت عبور از آن میتواند تا اهداف ۸ هزار و ۶۰۰، ۹ هزار و ۳۰۰ و ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد رشد داشته باشد. با توجه به وضعیت اقتصادی، آشفتگی بازار بورس و از دست رفتن حمایت مهم ۸ هزار و ۲۰۰ واحد شاخص صنعت بانکداری، پیش بینی میشود که یک ریزش دیگر تا حمایت ۷ هزار و ۳۰۰ واحد داشته باشیم و پس از ریکاوری مجددا موج صعودی قیمت ها آغاز شود.


۳- بانک ملت از افزایش ۷۵ درصدی سرمایه نظارتی به ۱۵۳ هزار میلیارد تومان و تایید نسبت کفایت سرمایه ۱۰.۱۸ درصدی خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد. این بانک که بزرگ ترین شرکت فعال در صنعت خود میباشد، نسبت کفایت سرمایه استاندارد، دارایی های کافی و سودسازی رو به رشد دارد که همین موارد جذابیت سهم را بیش از پیش میکند.

۴- بانک تجارت با پرداخت بیش از ۱۴همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در قالب ۶۷ هزار و ۶۴۶ فقره در ۵ ماهه سال جاری، رتبه نخست شبکه بانکی را در این شاخص به دست آورد. در واقع این بانک به مبلغ ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان با عنوان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به مشتریان پرداخت کرده است.

۵- بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت کرده است. این کار نقش مهمی در کاهش نرخ مهاجرت از روستاها، حفظ تراکم جمعیت خانوار، بهبود سیمای بصری و چشم انداز روستا، مقاوم سازی و ایمن سازی مسکن روستایی و در نتیجه ارتقای سطح زندگی روستایی داشته است.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha