۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
ارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده از فناوری‌های نوین
مجری طرح ملی گیاهان دارویی مطرح کرد:

ارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده از فناوری‌های نوین

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی بر ارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده از فناوری‌های نوین و دستاوردهای تحقیقاتی تاکید کرد.

به گزارش بازار، از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین زینلی» در نشستی تخصصی، ارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده از فناوری‌های نوین و دستاوردهای تحقیقاتی در این حوزه را بسیار مهم و اثربخش دانست و افزود: بر اساس سند توسعه گیاهان دارویی و برنامه هفتم توسعه، محورهای عملیاتی تحقیقات گیاهان دارویی ابلاغ شد.

وی با قدردانی از زحمات پژوهشگران و محققان وزارت جهادکشاورزی، توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی کشور را عملیاتی و قابل اجرا دانست و بر لزوم همکاری و همراهی همه عوامل دست‌اندرکار به ویژه مجریان گیاهان دارویی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور تاکید کرد.

کشت گونه‌های دارویی با ارزش اقتصادی بالا در دستور کار است

در این نشست، «ابراهیم شریفی عاشورآبادی» عضو هیات علمی و رئیس بخش تحقیقات گیاهان دارویی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی محققان این موسسه در حوزه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی پرداخت و نقش تحقیقات و استفاده از دستاوردهای جدید را بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و به تبع آن وجود محدودیت‌های تولید برای بسیاری از محصولات زراعی در کشور، به نیازهای اکولوژیکی پایین و ارزش افزوده بیشتر گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، استقرار و کشت گونه‌های دارویی با ارزش اقتصادی بالا در نقاط مختلف کشور را با رعایت جوانب اکولوژیکی در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است؛ در این نشست به بخش استعدادهای پایه و تکنیک‌های زراعت گیاهان دارویی و استفاده از دستاوردهای نوین و کارشناسی شده تاکید و رفع چالش‌های موجود از جمله کمبود بذر و اندام تکثیری مناسب، تامین ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی و توسعه بازار گیاهان دارویی برای دستیابی به توسعه کشاورزی به همراه راهکارهای عملیاتی آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha