۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
ترامپ: اسناد ترور «جان اف‌کندی» را منتشر می‌کنم

ترامپ: اسناد ترور «جان اف‌کندی» را منتشر می‌کنم

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی شد که در صورت پیروزی تمام اسناد ترور رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را منتشر خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از دیلی‌بیست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در جمع هوادارانش در آریزونا بار دیگر مدعی شد که اگر در انتخابات پیروزی شود تمام اسناد محرمانه باقی‌مانده درباره ترور «جان‌.اف کندی» رئیس‌جمهور پیشین این کشور را منتشر خواهد کرد.

وی دراین‌باره گفت: در صورت پیروزی، در نهاد ریاست‌جمهوری یک کمیسیون مستقل درباره تمام ترورها تشکیل خواهم داد؛ از جمله کار این کمیسیون این است که تمام اسناد باقی‌مانده مربوط به ترور رئیس‌جمهور جان اف. کندی را منتشر کند.

دونالد ترامپ سال ۲۰۱۷ هم وعده داد که اسناد ترور جان اف‌کندی را منتشر خواهد کرد، اما در واقع در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری‌اش هیچ سندی را منتشر نکرد.

جفرسون مورلی، پژوهشگر مسئله ترور کندی در گفت‌وگو با دِیلی‌بیست گفت: ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش هیچ قصد و نیتی برای حل این مسئله (انتشار اسناد ترور کندی) نداشت و هنگامی که مایک پمپئو (وزیر خارجه وقت) از او پرسید گفت که اسناد را منتشر نکند چون سیا نمی‌خواهد این اسناد منتشر شوند.

«رابرت اف کندی جونیور» دیروز جمعه ضمن کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت خود را از دونالد ترامپ اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، «رابرت اف. کندی جونیور» نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامه کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی را به نهادهای مربوطه ارسال کرده و رسماً از انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده خارج شده است.

ترامپ پیشتر در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود که اطلاعی ندارد که آیا کندی از او حمایت خواهد کرد یا خیر، اما احتمال برگزاری یک ملاقات با او در روز جمعه را رد نکرد.

رابرت اف کندی برادرزاده «جان اف کندی» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha