۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
تعرض به ساختار تولید مسکن در کشور| بانک مسکن از ابتدای سال فرایند موثری نداشته است 
دبیر کانون سراسری انبوه سازان انتقاد کرد؛

تعرض به ساختار تولید مسکن در کشور| بانک مسکن از ابتدای سال فرایند موثری نداشته است 

گرگان- پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: بانک مسکن از ابتدای سال هیچ فرایند موثری در جهت تقویت نقدینگی بنگاه های تولیدی مسکن نداشته است.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اینکه وزیر جدید راه و شهرسازی در این برهه حساس صنعت ساختمان شجاعت به خرج داد و این سمت را پذیرفت، جای تقدیر دارد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان افزود: اکنون در شرایطی کاملا اورژانسی قرار داریم زیرا به صورت بنیادی به ساختار حاکم بر تولید مسکن در کشور تعرض شده است.

وی گفت: فعالیت تولید و عرضه مسکن کشور در شرایط مطلوبی قرار ندارد، ساختار بانکی در چهارچوب ضوابط و مقررات نیست و به فعالیت های خود سازمان دهی و ساختار نمی دهد و سایر دستگاه های متولی توجهی به این حوزه نداشته و برنامه ریزی منسجمی در این خصوص ندارند.

پورحاجت بیان کرد: پس از گذشت پنج ماه از ابتدای سال، بانک مسکن به عنوان تنها نهاد متولی دولتی در حوزه تامین منابع مالی و تسهیلات بانکی حوزه مسکن، هیچ فرایند موثری در جهت تقویت نقدینگی بنگاه های تولیدی انجام نداده است.

وی ادامه داد: در حوزه مجوزها و ساختار حاکم بر نظامات اداری شرایط بسیار پیچیده است و سیاست گذاری در حوزه صنعت ساختمان هم در شرایط دو چندان پیچیده تری قرار دارد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: باید وزارت راه و شهرسازی با کمک بخش خصوصی بندهایی که صنعت ساختمان را قفل و زنجیر کرده با درایت و سیاست ورزی آن را باز کند.

وی بیان کرد: بخش خصوصی انتظار زیادی از دولت ندارد و صرفا می خواهد شرایط تولید را برای این بخش تسهیل کنند زیرا تجربه سه سال گذشته نشان داد مداخلات گسترده دولت به صنعت ساختمان بدون حضور بخش خصوصی منتج به شکست شده است.

پورحاجت افزود: وزیر جدید راه و شهرسازی باید بداند بدون حضور بخش خصوصی توفیقی در تولید مسکن حاصل نخواهد شد.

کد خبر: ۳۰۰٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha