۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌شود

۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌شود

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: پیش‌بینی می‌شود با حفاری ۸ حلقه چاه، ۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه کند.

به گزارش بازار،‌ حفاری از نخستین چاه درون‌میدانی(Infill) در موقعیت SPD۱ پارس‌جنوبی توسط شرکت پسکو انجام شد و با حفاری این چاه در عمق چهار هزار و ۲۰۰ متری میدان گازی پارس‌جنوبی، امکان جبران ناترازی بخشی از گاز کشور فراهم خواهد شد.

فرخ علیخانی مدیرعامل گروه پتروپارس در راستای عملیاتی شدن این پروژه نفتی، گفت: با اجرای این پروژه ضمن جبران بخشی از ناترازی گاز کشور، فرصت‌های شغلی مناسبی برای بخش‌های مختلف صنعت اعم از سازندگان و شرکت‌های خدمات حفاری فراهم خواهد شد.

مدیرعامل گروه پتروپارس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه که در موقعیت‌های SPD۴، SPD۱، SPD۵ و SPD۶ قرار دارد با حفاری ۸ حلقه چاه، ۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه کند.

گفتنی است شرکت خدمات چاه‌های نفت پتروپارس، «پوسکو»، به عنوان بازوی حفاری گروه پتروپارس، عملیات حفاری چاه‌های درون میدانی پارس‌جنوبی را در موقعیت SPD۱ برعهده دارد.

شرکت ملی نفت ایران با هدف رفع ناترازی گاز در کشور، «توسعه و تولید حداکثری از میادین گازی مشترک» به ویژه میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود در نظر گرفته و راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس‌جنوبی، برنامه‌ریزی برای احداث تأسیسات فشار افزایی و واگذاری حفاری و تکمیل چاه‌های درون میدانی را به عنوان بخشی از این اقدامات راهبردی، تعریف کرده است.

براین اساس، در راستای اجرای کامل پروژه حفاری چاه‌های درون‌میدانی (Infill) در میدان مشترک پارس جنوبی، این طرح به گروه پتروپارس، پترو ایران، پاسارگاد و حفاری شمال واگذار شد تا ظرفیت تولید گاز از این میدان مشترک روزانه حدود ۳۶ میلیون مترمکعب افزایش یافته و با کاهش ناترازی گازی کشور، به توسعه صنعت گاز، حفظ و نگهداشت تولید از میدان مشترک با قطر و رشد اقتصادی کشور کمک کند.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha