۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کارخانه تولید یونولیت بسته بندی

کارخانه تولید یونولیت بسته بندی

ازآن جایی که یونولیت بسته بندی یکی از پر استفاده ترین محصولات است، کارخانه تولید یونولیت بسته بندی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش بازار، ازآن جایی که یونولیت بسته بندی یکی از پر استفاده ترین محصولات است، کارخانه تولید یونولیت بسته بندی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

امروزه بسیاری از کارخانه ها برای حمل و نقل ایمن کالاهای تولیدی خود، از فوم بسته بندی استفاده می کنند.

پلاستوفوم بسته بندی خواص ویژه و منحصر به فردی دارد که آ ن را به گزینه ای مناسب برای کاربردهای مختلف از جمله یخدان یونولیت تبدیل کرده است.

فوم EPS از شیشه های شکننده گرفته تا تجهیزات صنعتی سنگین محافظت می کند.

در این مقاله شما را بیشتر با پلاستوفوم بسته بندی و کارخانه تولید یونولیت بسته بندی از جمله کارخانه پلاستوفوم غرب ایرانیان آشنا می کنیم.

یونولیت بسته بندی چیست؟

پلی استایرن منبسط شده (EPS) یک ماده فوم پلاستیکی سلولی سفت و سخت است که از فرآورده های فرعی نفت و گاز طبیعی به دست می آید
بر خلاف فرآیند تولید بسیاری از مواد مصنوعی دیگر، فرآیند تولید EPS شامل استفاده از CFCها و HCFCهای مخرب لایه ازن نیست و همچنین مواد مضری در محصول نهایی وجود ندارد. مقدار کمی گاز پنتان که در این فرآیند استفاده می شود، هیچ اثر شناخته شده ای بر لایه بالایی ازن ندارد.
فرآیند تولید یونولیت یک مثال عالی از استفاده کارآمد از یک منبع طبیعی است زیرا فرآیند تبدیل انرژی نسبتا کمی در طول تولید مصرف می کند.

پلاستوفوم بسته بندی که یکی از محصولات کارخانه تولید پلاستوفوم است، به عنوان نیاز اساسی تولیدکنندگان به جهت سالم رساندن محصولات آن ها به دست مصرف کنندگان تولید می شود.

بعضی از تولیدکنندگان محصولات خود را صادر می کنند. این محصولات باید سالم به مقصد برسند. در نتیجه طراحی یک بسته بندی بسیار عالی و با کیفیت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

کارخانه تولید پلاستوفوم بسته بندی با تولید این محصول کاربردی، نیاز تولیدکنندگان را مرتفع کرده است.

تولید یونولیت بسته بندی

در کارخانه های تولید یونولیت، فوم بسته بندی به دو روش  تولید می‌شود. اولین روش، برشی است. در این روش با استفاده از دستگاه سی ان سی فوم یونولیت را از بلوک بزرگ جدا کرده و آن را مناسب با محصول برش داده می شود. در این روش نیازی به ساخت قالب ویژه نیست. سرعت بالاتری داشته، در حالی که هزینه آن کمتر است.

قالب سازی روش دوم است. در روش قالب سازی باید به طور سه بعدی ابتدا قالب متناسب با محصول تولیدی را طراحی کرد. سپس آن را تولید کرد. این روش بیشتر برای لوازم خانگی محصولات چینی، شیشه و بطری و غیره استفاده می‌شود.

قالب سازی یونولیت بسته بندی

برای ساخت یونولیت سفارشی نیاز به قالب است. این قالب ها با توجه به ابعاد محصول ساخته می شود. برای سفارش قالب یونولیت محصول مورد نظر خود، محصول و یا طرح پلاستوفوم بسته بندی مورد نظر را به همراه اندازه های خارجی محصول و تعداد مورد نیاز محصول در ماه یا در سال را در اختیار کارشناسان قرار دهید.

این قالب ها طی سه مرحله ساخته می شوند.

مدل اولیه با چوب ساخته می شود. مدل های ساخته شده به ریخته گری ارسال می شود. بعد از اتمام مرحله ریخته گری قطعات آلومینیومی به واحد قالب سازی مستقر در کارخانه ارسال می شوند و عملیات هایی از قبیل فرزکاری، تراشکاری، cnc کاری و….صورت می گیرد و در نهایت قالب مونتاژ شده و آماده ی تولید پلاستوفوم مورد نظر می گردد.

مراحل تولید یونولیت 

پلاستوفوم طی سه مرحله تولید می شود که در این قسمت به آن می پردازیم.

مرحله پیش انبساط در تولید یونولیت

در مرحله پیش انبساط مواد اولیه یونولیت که شبیه دانه های شکر هستند تولید می شود. مواد اولیه دارای چگالی خاصی هستند که برای تولید انواع مختلف یونولیت باید به چگالی ماده اولیه توجه کرد.

ماده اولیه بعد از تزریق بخار حجیم می شود و دارد دستگاهی به نام اکسپندر می‌شود. توسط پروانه های همزن حجم ماده اولیه ۵۰ برابر حجم اصلی خود می شود.

مرحله تهویه در تولید یونولیت

حجم دهی ماده اولیه به وسیله دو ماده شنتان و دی‌اکسید کربن انجام می شود.

ماده حجیم شده برای خنک شدن به سیلوهای ذخیره‌سازی منتقل می‌شوند. در این مرحله مهره ‌های تولید شده برای رسیدن به دما و فشار تعادل باید ۶ تا ۱۲ ساعت استراحت کنند تا دوره تکامل را طی کنند.

مرحله قالب سازی در تولید یونولیت

قالب گیری مرحله آخر تولید پلاستوفوم است. بعد از این که مهره ها خنک شدند داخل قالب قرار می گیرند. در این جا به وسیله بخار آب گرم می شوند. این گرما باعث می شود که یونولیت شکل قالب را به خود می گیرند.

بعد از آنکه مواد اولیه شکل بلوک مادر را گرفت به انبار منتقل می‌شود تا کامل خشک شده و آماده برش شود.

انواع یونولیت بسته بندی

یونولیت بسته بندی به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

۱- یونولیت پیش ساخته

این نوع یونولیت در اشکال و اندازه های استاندارد تولید می شود و برای مصارف عمومی مانند بسته بندی لوازم خانگی، مبلمان و … مناسب است. یونولیت پیش ساخته به صورت ورقه ای، ضربه گیر، گوشه ای، جعبه ای و … در بازار موجود است.

۲- یونولیت سفارشی

این نوع یونولیت طبق نیاز و سفارش مشتری و برای محصولات خاص تولید می شود. برای مثال یونولیت بسته بندی یخچال، تلویزیون، قطعات صنعتی و … در این دسته قرار می گیرند. یونولیت سفارشی می تواند به صورت اشکال هندسی پیچیده و با ابعاد دقیق تولید شود.

انواع یونولیت بسته بندی بر اساس چگالی

  • یونولیت کم چگالی

این نوع یونولیت بسیار سبک و شکننده است و برای محصولاتی که وزن کمی دارند و به ضربه گیری بالایی نیاز ندارند مناسب است.

  • یونولیت با چگالی متوسط

این نوع یونولیت کاربرد عمومی دارد و برای بسته بندی طیف وسیعی از محصولات مناسب است.

  • یونولیت با چگالی بالا

 این نوع یونولیت بسیار مقاوم و سنگین است و برای بسته بندی محصولاتی که نیاز به حفاظت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند مناسب است.

کاربرد یونولیت بسته بندی

فوم EPS به دلیل ساختار خود دارای خواص ویژه ای است که به محافظت از محصولات در برابر آسیب و ضربه بدون اضافه کردن وزن قابل توجه کمک می کند. این محصول در برابر فشار مقاومت بالایی دارد.

در طیف متنوعی از صنایع از جمله موارد زیر استفاده می شود:

  • کالاهای ورزشی
  • سرویس غذا
  • ساخت و ساز
  • خودرو
  • مبلمان
  • حمل و نقل
  • بسته بندی و ذخیره سازی

کارخانه تولید یونولیت بسته بندی

مزایای بسته بندی با فوم EPS

سبک و محافظ

یونولیت فوق العاده سبک وزن است. هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد و حمل و نقل و حمل و نقل را راحت تر می کند. علیرغم سبک بودن، بالشتک عالی و جذب ضربه عالی را ارائه می دهد و تضمین می کند که محصولات شما در طول حمل و نقل ایمن باقی می مانند.

سازگار با محیط زیست

این محصول ۱۰۰٪ قابل بازیافت است، و آن را به یک انتخاب سازگار با محیط زیست تبدیل می کند. با استفاده از بسته بندی فوم EPS، به کاهش ضایعات کمک می کنید.

عایق حرارتی

 فوم EPS دارای خواص عایق حرارتی قابل توجهی است. این به حفظ دمای محصولات حساس به دما کمک می کند و آن را برای حمل و نقل مواد فاسد شدنی، داروها و سایر مواردی که نیاز به کنترل دما دارند، ایده آل می کند.

مقاومت در برابر رطوبت

 یونولیت به طور طبیعی در برابر رطوبت و رطوبت مقاوم است. این ویژگی از محصولات شما در برابر آسیب احتمالی آب محافظت می کند و تضمین می کند که آنها در شرایط بکر حتی در شرایط آب و هوایی چالش برانگیز قرار می گیرند.

کارآمد و مقرون به صرفه

انتخاب پلاستوفوم برای بسته بندی محصولات به دلیل مقرون به صرفه بودن برای سفارشات عمده، کاهش هزینه های حمل و نقل به دلیل ماهیت سبک وزن و قابلیت های محافظتی آن که آسیب محصول را به حداقل می رساند، می تواند در درازمدت در هزینه شما صرفه جویی کند.

کد خبر: ۳۰۰٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha