۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
نشست ۳ جانبه تهران- مسقط- کراچی برای کنترل فضای اقیانوس آرام و دریای عمان در آینده
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها اعلام‌کرد:

نشست ۳ جانبه تهران- مسقط- کراچی برای کنترل فضای اقیانوس آرام و دریای عمان در آینده

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری نشست سه جانبه تهران- مسقط- کراچی در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پروازهای سه کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «رضا نخجوانی» امروز (سه شنبه) در جریان نشست خبری در پاسخ به خبرنگاران افزود: پیش از این، نشست دوجانبه با مسقط (عمان) در خصوص دریای عمان برگزار شد و نشست سه جانبه تهران- مسقط- کراچی نیز در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پروازهای سه کشور برگزار می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط این سه کشور کنترل هوایی می‌شود.

وی ادامه‌داد: همچنین جلساتی با مرکز کنترل بغداد در حال برگزاری است تا در تنظیم جریان ترافیک هوایی اربعین به مقصد فرودگاه های عراق به آنها کمک کنیم.

این مقام مسئول گفت: ما میزبان پروازهای عبوری کشورهای شرقی و جنوب شرقی خود هم هستیم. در واقع پروازهای هند و پاکستان و چین که می‌خواهند به بغداد و نجف بروند باید از فضای ایران عبور کنند.

بدهی ۵.۵ همتی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها/ ماهان و ایران‌ایر در صدر بدهکاران

به گفته وی، شرکت‌های فرودگاهی با احتساب جریمه‌ها ۵.۵ همت به شرکت فرودگاه‌ها بدهی دارند که بیشترین بدهی‌ها متعلق به شرکت‌های ماهان و ایران‌ایر است.

نخجوانی گفت: اینترنت وای فای در فرودگاه‌ها از ۱۰۰ مگابایت به ۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد، همچنین مسافران می‌توانند فیلم و سریال رایگان در بستر موبایل اپ های ایرانی ببینند.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای اقتصادی کردن فرودگاه‌ها، برنامه‌های متعددی در دستور کار است که از جمله آنها هوشمندسازی فرودگاه‌هاست.

نخجوانی با اشاره به رونمایی از سند هوشمندسازی در هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی، تصریح‌کرد: این مهم بستر را برای افزایش درآمد شرکت فرودگاه‌ها فراهم خواهد کرد و در مجموع ترازنامه آن را بهبود خواهد داد.

معرفی ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به رونمایی از اطلس طرح های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این اطلس ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۸۰ همت معرفی شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۶ متقاضی برای حضور در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری حاضر شده اند که ارزش قراردادهای منعقده ۱۸ همت است.

موافق افزایش فرودگاه‌ها نیستیم

وی همچنین فضای کشور را برای داشتن همین تعداد فرودگاه کافی برشمرد و اظهار داشت: باید بتوانیم از فرودگاه‌های موجود استفاده بهینه داشته باشیم و موافق افزایش فرودگاه‌سازی نیستیم.

نخجوانی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل نشده در دولت سیزدهم، گفت: پروژه اتوماسیون ناوبری که به مرحله امضای تفاهم نامه رسید، ساخت ترمینال ۱۲۰ هزار متر مربعی فرودگاه مهرآباد و همچنین سرمایه‌گذاری و هوشمندسازی فرودگاه‌ها، از جمله این طرح‌ها هستند.

وی تاکید کرد: ما باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم، زیرا بنگاه‌داری شیوه موفقی در جهان و ایران نبوده و نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: رویکرد جدیدی که در دستور کار بوده و مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز هست، ایفای نقش موثرتر و بیشتر بخش خصوصی است که در دستور کار خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۰٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha