۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
قطعی برق برای کشاورزان کرمانی دردسرساز است/ خسارت به موتور پمپ ها
رئیس جهاد کشاورزی کرمان:

قطعی برق برای کشاورزان کرمانی دردسرساز است/ خسارت به موتور پمپ ها

کرمان- باقری، رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به مشکلاتی که برای کشاورزان در اثر قطعی برق ایجاد شده است، گفت: این مساله به موتور پمپ ها خسارت وارد کرده است.

علی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص قطعی های برق اظهار کرد: حرف کشاورزان این است که در طول سال میزان مصرف برقشان ثابت است چرا که برق مصرفی پمپ کشاورزی برای تامین آب محصولات کشاورزی استفاده می شود که دارای قدرت و سهیمه مشخص است.

وی ادامه داد: آنها می گویند که مشکل برق در هر بخشی که ایجاد شده باید در همان بخش حل شود و این درست نیست که از میزان مصرف برق بخش کشاورزی کاسته شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان به مشکلات ایجاد شده در این خصوص اشاره و بیان کرد: در فصلی هستیم که کشاورز در طول سال هزینه های زیادی را انجام داده تا حالا و در تابستان از آن بهره ببرد.

وی به ذکر مثال هایی در این زمینه پرداخت و گفت: به عنوان نمونه الان زمان آب آخر گندم است که در مرحله دانه بندی قرار داد. در زمینه خرما هم درشتی و کیفیت محصول در گرو آب دریافتی است. شرایط مشابه برای پسته، علوفه و... وجود دارد.

باقری با اشاره به بحران آب در استان کرمان ادامه داد: بسیاری از پمپ های کشاورزی به دلایلی همچون افت آب های زیرزمینی از اعماق زیاد زمین آب برداشت می کنند. قطع و وصل برق این پمپ ها، خسارت زیادی به این دستگاه ها وارد می کند که تعمیر آن علاوه بر هزینه های زیاد، زمان بر هم هست.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان همچنین به اختلافات اجتماعی اشاره و بیان کرد: ما در استان کرمان با بحث خرده مالکی مواجه هستیم. زمانی که پمپ ها خاموش می شود مدار و ساعت آب تغییر می یابد که منجر به بروز مشکلاتی می شود.

باقری با اشاره به نقش بخش کشاورزی در اقتصاد و معیشت گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا کشاورزان در فصل برداشت محوصل دچار ضرر و زیان نشوند.

کد خبر: ۳۰۰٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha