۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
۲۳ میلیون هکتار آبخیزداری و آبخوان داری در کشور اجرا شده است
معاون وزیر کشور :

۲۳ میلیون هکتار آبخیزداری و آبخوان داری در کشور اجرا شده است

زنجان-معاون وزیر کشور،به توسعه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تاکید کرد و گفت: تا کنون ۲۳ میلیون هکتار آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام شده و ۹۴ میلیون هکتار باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد حسن نامی عصر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان،گفت: مقایسه استان‌ها نتیجه کیفیت مدیریت استانداران را به نمایش می‌گذارد و زنجان در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی ابراز کرد: موضوع بحران در ۱۲۳ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل اصلی‌ترین موضوع است و با تغییر اقلیم، کم شدن فضای سبز و کمبود آب مواجه می‌شود.

معاون وزیر کشور گفت: برخی مؤسسات اعلام کردند ماه میلادی جاری در طول ۱۰۰ سال گذشته گرم‌ترین ماه در جهان بود و این مؤسسات ۱۵ شهر گرم جهان را معرفی کردند که سه مورد اول آن شامل طبس، ارومیه و اصفهان و رده‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ شامل زابل، آبادان و اهواز متعلق به ایران است و قرار گرفتن گنبد حرارتی به‌ویژه در غرب آسیا و کشور ایران سبب بروز گرما شده است و از ۲۸ فروردین تا هفته گذشته ۴۶۱ مورد آتش‌سوزی در کشور رخ داده است.

نامی تاکید کرد: با این وضعیت با خطر کم شدن فضای سبز مواجه هستیم و نگهداری آب و استفاده بهینه از آن، حفظ جان انسان‌ها و ثروت مردم است‌.

وی به توسعه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تاکید کرد و افزود: تا کنون ۲۳ میلیون هکتار آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام شده و ۹۴ میلیون هکتار باقی مانده و برای حفظ آب و خاک باید این فرهنگ را به مردم منتقل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، میانگین فرونشست زمین در کشور ایران را بیش از ۱۸ میلی‌متر خواند و گفت: این نرخ در استان اصفهان، خراسان و یزد به بیش از ۲۴ میلی‌متر رسیده است، در حالی‌که در قاره آفریقا و برخی کشورها این رقم بین ۲ تا ۳ میلی‌متر است.

کد خبر: ۳۰۰٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha