۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تعدیل جو روانی منفی در ابتدای هفته
بورس در یک نگاه؛

تعدیل جو روانی منفی در ابتدای هفته

تصمیمات اخیر مانند انتشار گسترده اوراق تبعی و افزایش پله‌ای دامنه نوسان و همچنین کاهش ریسک‌های سیستماتیک، باعث می‌شود در هفته جاری تا حدودی جو روانی منفی تعدیل و شاهد تحرکات مثبتی در بازار باشیم.

سمیه شوریابی؛ بازار: به دنبال کاهش ریسک های سیاسی و افزایش محرک های مثبت و تأثیرگذار، نخستین روز معاملاتی هفته با برتری سبزپوشی نمادها سپری شد همچنین ارزش سفارشات خرید در ۵ خط اول امروز پس از مدت ها بیشتر از ارزش سفارشات فروش بود.

در پایان نخستین روز معاملاتی هفته شاخص کل سبزپوش بست و با رشد ۱۴.۲۰۰ واحدی تا ارتفاع دو میلیون و ۱۲ هزار واحدی پیشروی کرد، حقیقی ها ۲۷۴ میلیارد تومان به بازار تزریق کردند و ارزش معاملات خرد به ۱.۷ همت رسید.

به عقیده کارشناسان تصمیمات اخیر مانند انتشار گسترده اوراق تبعی و افزایش پله‌ای دامنه نوسان و همچنین کاهش ریسک‌های سیستماتیک، باعث می‌شود در هفته جاری تا حدودی جو روانی منفی تعدیل و شاهد تحرکات مثبتی در بازار باشیم.

ماجرای اوراق و نرخ‌های گذاشته شده جالب است، البته به نحوی تنظیم خواهد شد که نرخ ۲۹ درصد قرار گیرد، اوراق توسط صندوق توسعه بازار و با هدف تأمین مالی منتشر می‌شود و اوراق صرفاً توسط افراد حقوقی قابل خرید است، همین موضوع یعنی صندوق‌ها حوالی ۵ همت تا آخر هفته به تثبیت و توسعه می‌دهند، تفاوت این است که خریدار اوراق تبعی باید سهام پایه را هم از عرضه‌کننده (صندوق توسعه) به صورت بلوکی خریداری نموده و توثیق کند، اعداد و نرخ‌های خوبی در جریان است و نشان می‌دهد وضعیت می‌تواند بهتر هم باشد؛ به خصوص روی خودرویی‌ها، «خودرو»، «خساپا»، «خگستر»، بانکی‌ها، «رمپنا» و «ذوب» سهم‌هایی هستند که با دید نوسان هم مورد توجه هستند.

لازم به گفتن است که امروز دلار در مرکز مبادله باز هم به رشد خود ادامه داده و امروز به ۴۵۰۹۳۷ ریال رسید.

کد خبر: ۳۰۰٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha