تیک تاک ادعاهای آمریکا در مورد روابطش با چین را در دادگاه تجدیدنظر رد کرد

تیک تاک ادعاهای آمریکا در مورد روابطش با چین را در دادگاه تجدیدنظر رد کرد

تیک تاک می‌گوید داده‌های کاربران در ایالات متحده و روی سرورهای ابری که توسط شرکت اوراکل (Oracle) اداره می‌شوند، ذخیره می‌شوند.

به گزارش بازار، تیک تاک به دادگاه تجدیدنظر فدرال اعلام‌کرده که وزارت دادگستری ایالات متحده روابط این شبکه اجتماعی با چین را به‌طور اشتباه بیان کرده است. با چنین استدلالی، TikTok از دادگاه خواسته تا قانونی که طبق آن ByteDance مستقر در چین باید دارایی‌های تیک‌تاک در ایالات متحده را واگذار کند یا با ممنوعیت دائمی مواجه شود را لغو کند.

طبق گزارش رویترز، تیک تاک که برای لغو این قانون شکایت کرده است، می‌گوید که وزارت دادگستری در این پرونده دچار اشتباه شده است. وکلای وزارت دادگستری ماه گذشته گفته بودند که این شبکه اجتماعی به دولت چین اجازه می‌دهد تا داده‌های کاربران آمریکایی را جمع‌آوری کند و این موضوع خطر امنیت ملی را به همراه دارد.

استدلال تیک تاک در دادگاه تجدیدنظر

بااین‌حال، تیک‌تاک اعلام کرده که موتور پیشنهاد محتوای این برنامه و داده‌های کاربران در ایالات متحده و روی سرورهای ابری که توسط شرکت اوراکل (Oracle) اداره می‌شوند، ذخیره می‌شوند.

تیک تاک در استدلال خود گفت که این قانون حقوق آزادی بیان آن را از شرکت سلب می‌کند و در مقابل ادعای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه تصمیم‌های مدیریت محتوای این اپلیکیشن «گفتار یک خارجی» است و توسط قانون اساسی ایالات متحده محافظت نمی‌شود، گفت: طبق منطق دولت، یک روزنامه آمریکایی که محتوای یک نشریه خارجی را بازنشر می‌کند (مانند رویترز) فاقد حمایت قانون اساسی است.

قانون مذکور که در اردیبهشت‌ماه امسال توسط «جو بایدن»، رئیس جمهور وقت ایالات متحده امضا شد، به ByteDance تا ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) فرصت می‌دهد تا تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود. کاخ سفید درباره تصمیم خود از این قانون می‌گوید که می‌خواهد مالکیت چینی‌ها بر این پلتفرم به دلایل امنیتی پایان یابد.

در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور)، دادگاه استیناف رسیدگی به این چالش قانونی برگزار خواهد شد و سرنوشت تیک تاک در هفته‌های پایانی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر (۱۴ آبان) مشخص می‌شود.

این موضوع در حالی اعلام‌شده است که «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا به تیک‌تاک پیوسته است و در ماه ژوئن گفته بود که هرگز از ممنوعیت این پلتفرم حمایت نخواهد کرد. «کامالا هریس»، نامزد دموکرات انتخابات نیز در ماه جولای به تیک تاک پیوسته بود.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha