۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
آغاز ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن اقتصادی

آغاز ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن اقتصادی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: عملیات اجرایی ساخت مسکن اقتصادی بعد از گذشت یک سال پیگیری در قالب ساخت ۳۲۰۰ واحد آغاز شد.

به گزارش بازار، خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران اظهار کرد: اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران از سال گذشته موضوع ساخت مسکن اقتصادی را مطرح کرد و پیگیر کش و قوس‌های فراوان در حوزه‌هایی نظیر کارشناسی، حقوقی و ... شد و بالاخره توانست در موعد مقرر کلنگ‌زنی را انجام دهد و عملیات اجرایی ساخت ۳۲۰۰ واحد در فاز ابتدایی را آغاز کند.

باقرپور در ادامه با بیان اینکه در زمینه تولید مسکن خلاء عمیقی مشاهده می‌شود و آمارها حاکی از این موضوع است که معاملات در بازار مسکن به سمت واحدهای با متراژ کوچک‌تر گرایش پیدا کرده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد که عمده معاملات مسکن حول محور واحدهای کوچک‌متراژ است و متاسفانه ما به دلایل مختلف در بخش تولید این‌دست واحدها ضعیف عمل کرده‌ایم و باید ساخت این محصول پر مخاطب را در سبد تولید مسکن کشور قرار دهیم.

او افزود: ساخت منازل مسکونی اقتصادی که یک طرح کاملا نو در سبد محصولات ساختمانی کشور و از برنامه های مهم مسکنی در بخش تعاون است، همانطور که وعده داده بودیم به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح هیچ ارتباطی با طرح‌ها و برنامه ‌های دولت در بخش مسکن نداشته و به صورت مستقل طراحی و اجرا می‌شود و طبق سند آمایش سرزمینی برای تمام شهرهای کشور قابلیت و انطباق اجرایی ندارد گفت: این طرح فقط در شهرهای پرجمعیت و ابرشهرها که محدودیت‌های بسیاری در زمینه تامین زمین و تولید مسکن وجود دارد قابلیت نهادینه شدن دارد که در این پنج ماهی که از سال گذشته، اقدامات طبق برنامه‌ها پیش رفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر در اثر سوء عملکرد بخش های مختلف و نه فقط به دلیل کاستی خود تعاونی‌ها، بلکه به دلیل بی‌مهری دولت‌ها، تعاون هم اعتماد عمومی و مردمی را از دست داده و هم باور حاکمیتی نسبت به آن آسیب دیده است گفت: متاسفانه سیاست‌های اشتباهی که در این حوزه حاکم شد، بخش تعاون را عملا از چرخه و گردش کار خارج کرد.

باقرپور ادامه داد: از طرفی نحوه انتصاب تعاونی‌هایی که منتسب به دستگاه‌های دولتی بودند به‌ویژه در بخش تعاونی‌های مسکن، به گونه‌ای پیش رفت و کارها به پایان نرسیده که باعث تبلیغات منفی برای بخش تعاون شد و در کنار آن نقطه ضعف، بخش تعاون هم نتوانست اقدامات مثبت و نیمه پر لیوان خود را نمایش دهد نیز مزید برعلت شد.

باقرپور با اشاره به اینکه بخش تعاون در تمامی بخش ها می تواند اثر بسیار خوبی داشته باشد ادامه داد: اگر همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال تاکید بر مشارکت دادن مردم در حوزه تولید، اقتصاد و مشارکت‌های مردمی فرموده بودند، اقدامات شایسته‌ای انجام داده ‌بودیم امروز نمود دموکراسی هم در انتخابات ما وجهه دیگری ‌داشت.

وی اظهار کرد: به عنوان یکی از فعالین بخش تعاون از دولت چهاردهم اجرایی‌شدن این شعار را مطالبه می کنیم. ضمن آنکه مشارکت مردم در مقوله تولید به صورت نفر به نفر انجام نمی‌شود؛ زیرساخت و بستر حقوقی نیاز دارد که قطعا گسترده‌ترین و موجه‌ترین بخش برای تحقق آن، ساختار تعاون است.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha