۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
آغاز تردد آزمایشی شناور مسافری اربعین از امروز

آغاز تردد آزمایشی شناور مسافری اربعین از امروز

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تردد شناور مسافری برای اربعین از بندر خرمشهر به بندر بصره هفته‌ای یک‌بار خواهد بود.

به گزارش بازار، علی اکبر مرزبان معاون دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: امروز اولین سفر آزمایشی شناورهای مسافری دریایی بین بندر خرمشهر و بصره برگزار شد و امیدواریم زمینه برای گسترش حمل‌ونقل دریایی در راستای سیاست های کلی نظام فراهم شود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر زیر ساخت های لازم برای تردد شناورها از آبادان و خرمشهر را فراهم کرده است و هماهنگی های درون سازمانی صورت گرفته است و رایزنی های لازم با پلیس گذرنامه و گمرک در حال انجام است چراکه در بحث های سیاسی نیاز به رایزنی وجود داشت که در حال انجام است و امیدواریم این اقدامات در سطح کلان صورت گیرد و شاهد آغاز سفرهای دریایی در این مسیر باشیم.

همچنین در این زمینه علی عسگری مدیر بندر خرمشهر با بیان اینکه ظرف امشب و فردا جمع بندی در خصوص عوارض بندری و دریایی و معافیت های که می توانند ایجاد کنند انجام می شود گفت: تمامی قیمت های مربوط به عوارض دریایی و بندری بررسی و در نهایت با این بررسی قیمت بلیت این مسیر مشخص خواهد شد.

او گفت: ظرف دو روز آینده هماهنگی ها با بخش خصوصی انجام می‌شود و روز سه شنبه اولین سفر دریایی برای زوار انجام می‌شود به صورت رسمی هفته ای یک روز شناور مسافری در این مسیر تردد خواهد کرد امیدواریم باتوجه به استقبال صورت گرفته میزان تقاضا افزایش خواهد یافت.

همچنین در این دیدار سفیر ایران و عراق گفت: امیدواریم با راه اندازی این شناور دریایی زمینه برای مسیرهای آبی در ایام اربعین باز شود و با توجه به سیاست های دریا محور که از دو سال گذشته پیگیری آن را در دستور کار خود قرار داده ایم راه آبی از خرمشهر به بصره و از آبادان به لاذقیه باز شود .

کد خبر: ۲۹۹٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha