۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب شهر مراغه
مدیرعامل آبفای کشور خبر داد؛

تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب شهر مراغه

تبریز-مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب شهر مراغه خبر داد.

به گزارش بازار، هاشم امینی با بیان این‌که سیاست اصولی وزارت نیرو تسریع در تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی است گفت: باید برای به پایان‌رساندن پروژه‌هایی مانند احداث خطوط شبکه فاضلاب شهرک امام حسن (ع) مراغه و مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اقدام شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل مدول سوم این تصفیه‌خانه آب شرب به۱۵ میلیارد تومان و برای احداث خط انتقال آب به شهرک امام حسن(ع) ۱۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

به گفته امینی در حال حاضر ۲۶۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود دارد جایگزینی پساب آن‌ها با آب خام در بخش صنعت و کشاورزی از اولویت‌های وزارت نیرو به شمار می‌آید.

مدیرعامل آبفای کشور افزود: جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری علاوه بر الزامات و ضرورت‌های زیست محیطی و بهداشتی، به عنوان تامین‌کننده بخشی از منابع آب نامتعارف به شمار می‌آید و بازچرخانی آب کمک شایانی به پایداری تامین آب در مصارف گوناگون می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پساب به عنوان یک منبع پایدار آب برای مصارف غیرشرب، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ را از پساب تامین کرده است و ۶۴ قرارداد واگذاری پساب به روش بیع متقابل با ارزش روز ۱۰۸هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

کد خبر: ۲۹۹٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha