۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
رتبه بندی شرکتها با هدف ارایه اطلاعات شفاف| چرخه خلق ارزش پایدار در صنعت باید محقق شود
در نشست خبری رتبه بندی شرکتهای برتر مطرح شد

رتبه بندی شرکتها با هدف ارایه اطلاعات شفاف| چرخه خلق ارزش پایدار در صنعت باید محقق شود

احمدی، معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش چشمگیر سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت گفت: چرخه خلق ارزش پایدار در صنعت باید محقق شود.

بازار؛ گروه صنعت: در نشست خبری بیست و هفتمین سال رتبه بندی شرکت های برتر ایران که امروز دوشنبه ۲۲ مرداد برگزار شد بابک احمدی معاون وزیر و ریس سازمان شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: تجربه موفق ۲۷ساله در رتبه بندی شرکتها در دنیا سالها است اجرا می شود و شاخصی برای نشان دادن درجه توفیق اقتصادی در سرمایه گذاری هایی که انجام میشود است اما به این معنا نیست که این سرمایه گذاری ها خوب است.
احمدی افزود: ما در صنایعی رتبه های شاخص اقتصادی می بینیم که یا به یارانه ارزان قیمت و یا به یک رانت وصل هستند لذا معنی اینکه این بنگاه ها واقعا موفق هستند از این رتبه بندی حاصل نمی شود. اما از نظر شاخص فروش و درامد رتبه اول گرفته اند که این شاخص غیرقابل انکار است اما ایا کفایت میکند که به یک مجموعه سرمایه گذاری علامت بدهیم؟ قطعا خیر.

معاون وزیرصمت با بیان اینکه بحث ارزیابی ریسک یکی از مواردی است که باید صورت بگیرد، افزود: نرخ بازده در کنار نرخ ریسک است که به سرمایه گذار علامت می دهد در یک حوزه سرمایه گذاری کند یا خیر.

احمدی ادامه داد: مفاهیم جدیدی وارد حوزه کسب و کار شده که ما هنوز به لحاظ تلاطمات اقتصادی هنوز آنگونه که باید به آنها نپرداخته‌ایم. یکی، مفهوم خلق ارزش پایدار است. در کسب و کاری که این مفهوم محقق شده، نرخ ریسک می تواند به حداقل ممکن برسد و حداکثر ثبات و پایداری را در اقتصاد داشته باشد.

رتبه بندی شرکتها با هدف ارایه اطلاعات شفاف

فیض آبادی سرپرست مدیریت مرکز رتبه بندی شرکتهای برتر نیز در این مراسم گفت: امروز در مدیریت سخت و پررقابت در همه جای دنیا مدیران نیازمند اطلاعات هستند تا تصمیم گیری واقع بینانه بگیرند و یکی از اهدافی است که در رتبه بندی شرکتها دنبال می کنیم ارایه اطلاعات شفاف بر اساس عملکرد و نتایح کمی شرکتها است که یکی از این شاخص ها شاخص درآمد است.
وی افزود: در رتبه بندی شرکتها دو رویکرذ داریم؛ برخی مبتنی بر نتایج هستند مثل IMI-۱۰۰ که نتایج بر اساس داده های واقعی و تایید شده مالی شرکتها صورت می گیرد.
فیض ابادی افزود: برخی رتبه بندی های دیگر نیز مبتنی بر عملکرد هستند که آنجا قضاوت ها کمی و کیفی اتفاق می افتد.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha