۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
در آستانه حمله محور به سرزمین های اشغالی | مدیریت پساحمله چگونه خواهد بود؟

در آستانه حمله محور به سرزمین های اشغالی | مدیریت پساحمله چگونه خواهد بود؟

هشدارهای نهادهای اطلاعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده حکایت از سردرگمی آنها از زمان حمله محور مقاومت میکند. وقوع حمله قطعی به نظر میرسد اما پرسش اصلی در میان طرفین چگونگی مدیریت پساحمله است.

بازار؛ گروه بین الملل: در آخرین گمانه زنی ها از زمان حمله تلافی جویانه محور مقاومت به سرزمین های اشغالی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در خبری فوری اعلام کرد «حزب الله و ایران امروز حملاتشان علیه اسرائیل را آغاز خواهند کرد».

با این وجود هم سی ان ان و هم سایر نهادهای اطلاعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا همچنان در پیشبینی زمان دقیق حمله، حجم و چگونگی آن ناتوان مانده اند.

رهبران محور مقاومت به رغم همه وساطت ها بر قطعی و پردامنه بودن عملیات تلافی جویانه تاکید می کنند.

جنبش حماس هم روز گذشته اعلام کرد که هیچ نماینده‌ای را به جلسه مذاکرات در روز پنجشنبه نخواهد فرستاد تا راه برای ژست عوامفریبانه صلح طلبی آمریکایی ها بسته شود.

به لحاظ طول کشیدن زمان پاسخ یمن به بمباران مخازن انرژی الحدیده، پاسخ حزب الله به ترور فواد شکر و پاسخ مقاومت عراق به ترور برخی فرماندهان میدانی اش چنین تصوری شکل گرفته است که همه این اضلاع در هماهنگی با محور اصلی مقاومت یعنی ایران برای پاسخ مشترک آماده شده اند.اسراییلی ها معتقدند ایران با هدف ایجاد یک جنگ روانی و فرسایشی زمان پاسخ را طول داده و از این وضعیت لذت می برد اما برخی معتقدند این همه ماجرا نیست و و درواقع آنچه ایران به آن می اندیشد مدیریت پساجنگ است.

اسراییلی ها در پس عملیات وعده صادق با یک حمله نمایشی تلاش کردند افکار عمومی خود را راضی نگه دارند اما در پی یک وعده صادق پرحجم چه خواهند کرد؟ آیا این بار نیز خواهند توانست دست به یک اقدام نمایشی برای مدیریت افکار عمومی خود بزنند؟ آیا توان واکنش متقابل و جسارت آن را خواهند داشت و یا این که افسار نتانیاهو توسط آمریکایی ها کشیده خواهد شد؟

به هر حال ایران در حال تدارک زیرساخت های لازم برای مدیریت پساحمله است تا بتواند هرگونه واکنش متقابل رژیم صهیونیستی را با ضرباتی سریعتر و پردامنه تر پاسخ دهد و در زمانی کوتاه زیرساخت های جنگی اسراییل را نابود کند و دندان های تیز آن را بکشد.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha