۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
بهترین کشورها برای مهاجرت خانم‌ها در اروپا و آسیا کدام است؟

بهترین کشورها برای مهاجرت خانم‌ها در اروپا و آسیا کدام است؟

آیا می‌دانستید که بیشتر کشورهای پیشرفته شرایط مهاجرتی یکسانی برای خانم‌ها و آقایان دارند و در این زمینه استثنایی قائل نمی‌شوند؟

به گزارش بازار، آیا می‌دانستید که بیشتر کشورهای پیشرفته شرایط مهاجرتی یکسانی برای خانم‌ها و آقایان دارند و در این زمینه استثنایی قائل نمی‌شوند؟ البته موفقیت در گرفتن ویزا و رساندن خود به کشور مقصد تنها اول راه است و آنچه باعث می‌شود پروسه مهاجرت کاری و تحصیلی خانم‌ها به موفقیت ختم شود، سیاست‌های برابری جنسیتی در پرداخت حقوق و ارتقای شغلی است. متأسفانه این سیاست به‌صورت تمام‌وکمال در هر کشور پیشرفته‌ای اجرا نمی‌شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با کشورهای ایده‌آل برای مهاجرت خانم‌ها آشنا کنیم؛ یعنی کشورهایی که شرایط صدور ویزای کاری و تحصیلی آن‌ها به جنسیت بستگی ندارد و همچنین شرایط مناسبی برای کار و زندگی خانم‌ها دارند.

معیارهای انتخاب این کشورها براساس تجارب یکی از بهترین مؤسسات مهاجرت تحصیلی یعنی اپلایرز به دست آمده که در این مطلب این مؤسسه را هم معرفی می‌کنیم.

بهترین کشورها برای مهاجرت خانم‌ها در اروپا و آسیا کدام است؟

اپلایرز کشورهای مناسب کار خانم‌ها را بر چه اساسی انتخاب می‌کند؟

فهرست زیر معیارهایی را نشان می‌دهد که از آن‌ها برای انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای کار خانم‌ها استفاده می‌شود. اپلایرز https://applyers.ir/ در کنار تجاربی که پرونده‌های موفق مهاجرت خانم‌ها به دست آورده، قطعاً این معیارها را هم برای معرفی کشورهای مناسب کار و تحصیل خانم‌ها در نظر می‌گیرد.

  • برابری جنسیتی و حقوق مدنی:

این مورد مهم‌ترین معیاری است که باید برای انتخاب کشورهای مناسب کار خانم‌ها در نظر گرفت؛ چون بدون آن سرعت پیشرفت خانم‌ها (به‌خصوص خانم‌های مهاجر) کند خواهد بود.

  • سیاست‌های مرخصی زایمان و والدگری:

وجود این سیاست‌ها به معنای حمایت از مادران به عنوان رکن خانواده است و به زنان فرصت ایجاد تعادل بین زندگی حرفه‌ای و ایفای نقش به عنوان یک مادر را می‌دهد.

  • تعداد فرصت‌های شغلی و رهبری زنان:

صرفاً تعداد بالای فرصت‌های شغلی زنان ملاک انتخاب یک کشور نیست و باید به میزان پیشرفت زنان در آن مشاغل هم نگاه کرد.

  • توانمندی سیاسی زنان:

در کشورهایی که زنان نقش مهمی در سیاست ایفا می‌کنند، برابری در محیط کار هم وجود دارد و تبعیض جنسیتی قانونی دیده نمی‌شود.

  • امنیت:

این شاخص به سطح جرائم مربوط به خشونت خانگی و تعرض در اماکن عمومی بستگی دارد.

  • دسترسی به آموزش:

برای بررسی این معیار به امکان تحصیل تمامی زنان یک کشور در مقاطع بالای تحصیلی و امکان اشتغال به کار متناسب با آن مقطع نگاه می‌شود.

با ۵ کشور ایده‌آل برای مهاجرت خانم‌ها آشنا شوید!

در این بخش کشورهایی را معرفی می‌کنیم که برای مهاجرت خانم‌ها به تنهایی یا گرفتن ویزا برای همسران و فرزندانشان به عنوان همراه، ایده‌آل محسوب می‌شوند. کشورهای حوزه اسکاندیناوی (نروژ، سوئد، فنلاند، دانمارک، ایسلند) در این فهرست حضور پررنگی دارند و تقریباً در تمامی معیارهای معرفی شده در بخش قبلی امتیاز بالایی را کسب کرده‌اند.

نروژ

نروژ در سال ۲۰۲۴ تونست عنوان بهترین کشور اروپایی برای کار زنان را از آن خود کند. تعداد زنانی که در این کشور نقش رهبری دارند، از هر کشور اروپایی دیگری بیشتر است و از نظر کم بودن شکاف جنسیتی در رتبه دوم اروپا قرار دارد. مادران شاعل نروژی حداقل ۱۸ هفته مرخصی در سال دارند و در این مدت ۹۶ درصد حقوق خود را دریافت می‌کنند.

ایسلند

ایسلند با وجود این که عضو اتحادیه اروپا نیست؛ اما از نظر برابری جنسیتی و فراهم کردن شرایط مناسب برای کار و زندگی زنان در رتبه دوم اروپا قرار دارد و از نظر امتیاز معیارهای بخش قبلی، فاصله کمی با این کشور دارد. ایسلند تنها کشوری است که چهار سال متوالی امتیاز کامل در معیار شکاف جنسیتی را کسب کرده و از نظر تعداد زنان حاضر در نقش‌های رهبری، رتبه سوم را در اروپا دارد.

فنلاند

فنلاند یکی دیگر از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که در این فهرست رتبه سوم را کسب کرده و بنا بر آمار، در طی ۵ سال گذشته بیشترین رشد را در زمینه برداشتن تبعیض‌های جنسیتی داشته است. این کشور از نظر تعداد زنان شاغل، رتبه هفتم را در اروپا دارد و به زنان شاغل حداقل ۱۷ هفته مرخصی زایمان می‌دهد که طی این مدت ۷۸ درصد حقوق آن‌ها پرداخت می‌شود.

هلند

هلند رتبه چهارم برترین کشورهای اروپایی برای کار زنان را در اختیار دارد و از نظر تعداد زنان شاغل، در رتبه دوم اروپا ایستاده است. همچنین این کشور رتبه نخست را در برابری جنسیتی دارد و بیشترین رشد را در شاخص تعداد زنان حاضر در نقش‌های رهبری داشته است.

بهترین کشورها برای مهاجرت خانم‌ها در اروپا و آسیا کدام است؟

بحرین

در میان کشورهای آسیایی، بحرین بهترین کشور برای کار خانم‌ها محسوب می‌شود. این کشور ساعات کاری مناسبی دارد که ایجاد تعادل بین کار و زندگی را برای خانم‌ها آسان می‌کند و بسیاری از زنانی که این کشور را برای مهاجرت کاری انتخاب کرده‌اند، به آینده و پیشرفت شغلی خود اطمینان دارند.

مشاوره مهاجرتی رایگان اپلایرز؛ حرفه‌ای، صادقانه و بر اساس شرایط شما

اپلایرز تنها مؤسسه خدمات مهاجرتی است که مشاوره تخصصی رایگان ۳۰ دقیقه‌ای دارد و طی این جلسه، بهترین مقصد مهاجرت را بر اساس شرایط، ترجیحات، تحصیلات و رزومه شما معرفی می‌کند. برای این که خیالتان از انتخاب بهترین مقصد ممکن راحت شود، به شما ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم گرفتن ویزا داده می‌شود. برای رزرو وقت مشاوره رایگان، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.


 

کد خبر: ۲۹۸٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha