۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
۶۲ درصد شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بهره‌مند شدند
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:

۶۲ درصد شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بهره‌مند شدند

زنجان - رئیس صندوق نوآوری وشکوفایی ریاست جمهوری گفت: ۶۲ درصد شرکت های دانش بنیان کشور از تسهیلات صندوق نوآوری استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدصادق خیاطیان ظهر سه شنبه در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان زنجان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه یک دهه پیش ادبیات اقتصاد دانش بنیان در کشور آنچنان جا نیفتاده بود، تاکید کرد: در یک دهه اخیر اقتصاد دانش بنیان به ادبیات غالب در کشور تبدیل شده و جزء اولویت های کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان امروز دیگر انتخاب نیست بلکه ضرورت است چرا که فناوری یک رکن اقتدار در کشور ها است، گفت: تا کنون ۶۲ درصد شرکت های دانش بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور بهره مند شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر دنبال اقتصاد مبتنی بر ارزش افزوده، توسعه اشتغالزایی، حفظ نخبگان و مهاجرت معکوس آنان هستیم، فعالیت‌های دانش بنیان بهترین بستر برای این امور است،بیان داشت: سهم واحدها و شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی کشور ۲.۷ درصد بوده که در برنامه هفتم افزایش این رقم به هفت درصد هدف‌گذاری شده است.

خیاطیان گفت: در یک دهه گذشته حمایت از فعالیت های دانش بنیان، عرضه محور بود و کمتر به سمت به موضوع تفضل و سرمایه گذاری توجه می شد ولی با تصویب و ابلاغ قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان، مسیر حمایت از سرمایه گذاری در این حوزه هم باز شده است.

وی افزود: در حوزه دانش بنیان و فناوری شرایط متفاوت است و اگر با نظام سنتی در تامین مالی جلو برویم با مشکلاتی مواجه می شویم.

کد خبر: ۲۹۸٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha