۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
صادرات خرمای سیستان و بلوچستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

صادرات خرمای سیستان و بلوچستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا

زاهدان- شهرکی، رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌ بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

علیرضا دهمرده در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن انواع خرما در استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی گفت: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۳۱ هزار هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۵ هزار هکتار، بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌ که سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن از این محصول در این استان برداشت می‌شود.

دهمرده ادامه داد: ۶۱ درصد سطح محصولات باغی استان سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد. از ۷۰ هزار هکتار نخلستان در این استان ۵۶ هزار هکتار بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین نخلستان‌های این استان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، سرباز، فنوج، لاشار، بمپور، مهرستان و سیب و سوران واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشت خرما در استان سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha