۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
نرخ بلیت اتوبوس اربعین مشخص شد| تهران- مهران ۹۵۰ هزار تومان
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

نرخ بلیت اتوبوس اربعین مشخص شد| تهران- مهران ۹۵۰ هزار تومان

باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل سازمان راهداری گفت: نرخ بلیت اتوبوس از مبدا شهرهای مختلف کشور به مقاصد شهرهای مقصد اربعین، بر اساس مصوبه ستاد اربعین و اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها محاسبه می شود.

به گزارش بازار، «داریوش باقرجوان» افزود: به‌طور نمونه این نرخ برای مسیر تهران- مهران ۹۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و نرخ سایر مسیرها در سایت‌های عمومی و اختصاصی شرکت های حمل و نقلی موجود است.

این مقام مسئول با بیان اینکه توصیه می‌شود مردم بلیت را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند، ادامه‌داد: این مهم سبب می‌شود تا سفر زائران با برنامه و راحت‌تر باشد، همچنین در تامین ناوگان مورد نیاز و مشخص شدن زمان ورود زائران موثر بیفتد.

۹ هزار دستگاه اتوبوس برای پوشش سفرهای اربعین

وی خاطرنشان‌کرد: برای پوشش سفرهای جاده‌ای اربعین امسال ۱۴ هزار اتوبوس دارای کارت هوشمند نیاز داریم که اکنون هفت هزار دستگاه از آنان در چرخه حمل و نقل هستند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه‌داد:‌ برای هفت‌هزار دستگاه باقی‌مانده، سه‌هزار و ۵۰۰ دستگاه در اختیار دستگاه‌ها، نهادها، کارخانجات، پتروشیمی‌ها و ... است که پلاک عمومی دارند و در حال پیگیری حضور آنها در چرخه اربعین هستیم و انتظار می‌رود دستگاه‌ها در این زمینه همکاری شایسته ای داشته باشند.

وی اضافه‌کرد:‌ همچنین یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر با پلاک‌های غیرعمومی در اختیار دستگاه‌هاست.

باقرجوان اظهار داشت: از مجموع ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس یاد شده، سه‌هزار دستگاه در چرخه حمل و نقل داخلی قرار خواهند گرفت و بقیه ۹ هزار دستگاه به خدمت زائران اربعین در خواهد آمد.

وی همچنین از اجازه به شرکت‌های حمل و نقل عراقی برای حضور ناوگان آنها در کشورمان به منظور جابه‌جایی زائران اربعین خبر داد که از تهران، مشهد، اصفهان و برخی دیگر از شهرهای بزرگ به مقصد کربلا و نجف زوار را جابه‌جا خواهند کرد.

گران‌فروشی‌ها اطلاع رسانی شود

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به احتمال گران‌فروشی از سوی سودجویان، تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف در این زمینه را به همکاران ناظر این سازمان مستقر در پایانه‌های مسافربری اطلاع دهند یا به بخش پیشنهادات و شکایات وب‌سایت سازمان راهداری به آدرس ۱۴۱.ir، مراجعه کنند، یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس گرفته و یا با مرکز ارتباط پیامکی این سازمان به سرشماره ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر: ۲۹۸٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha