۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
هدف نامه به خودروسازان، تسریع در پرداخت مطالبات| قیمت گذاری دستوری همچنان چالش می سازد
رئیس انجمن همگن قطعه سازان تهران به بازار توضیح داد؛

هدف نامه به خودروسازان، تسریع در پرداخت مطالبات| قیمت گذاری دستوری همچنان چالش می سازد

جلالی رئیس انجمن همگن قطعه سازان استان تهران به بازار گفت: طی نامه‌ای از ایران خودرو و سایپا خواستارپرداخت مطالبات ۱۲۰ روزه و بیشتر قطعه سازان شدم، هدف این نامه حمایت بوده و نسبت به آنها منتقد نیستیم.

امید محمدی؛ بازار: امیر حسین جلالی رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران، به تازگی طی نامه ای از گروه صنعتی ایران خودرو (ساپکو) و از گروه خودروسازی سایپا (سازه گستر و مگاموتور) خواستار پرداخت مطالبات شده است.

این مقام صنفی در خصوص ارسال نامه به دو خودروساز مذکور به خبرنگار بازار گفت: قطعه سازان استان تهران مطالبات ۱۲۰ روزه و بیشتر از ۱۲۰ روز دارند، متاسفانه پیش از تعطیلات تابستانی صنعت خودرو، گروه خودروسازی سایپا موفق به پرداخت مطالبات نشد؛ این درحالی است که قطعه سازان نیاز این خودروساز را تامین کردند.

جلالی با بیان اینکه به عنوان نماینده قطعه سازان در انجمن مسئول پیگیری هستم، بیان کرد: قطعه سازان هر دو خودروساز بزرگ علی رغم تامین نیاز هر دو خودروساز بزرگ، وصول مطالبات به آن ها انجام نشد و پیش از تعطیلات مذکور در پرداخت حقوق و دستمزد به نیروی انسانی خود دچار چالش شدند.

قطعه سازان و خودروسازان شریک یک دیگر هستند، گاهی باید در عالم شراکت مواردی را یادآور شد که نسبت به زنجیره تامین بی تفاوت نباشند

رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران به این رسانه توضیح داد؛ قطعه سازان و خودروسازان شریک یک دیگر هستند، گاهی باید در عالم شراکت مواردی را یادآور شد که نسبت به زنجیره تامین بی تفاوت نباشند. هدف از ارسال نامه به مدیران عامل شرکت های نامبرده انتقاد از آن ها نیست. ‌

خودروسازان در تلاش هستند که نیاز مالی قطعه سازان را تامین کنند، اما جبر قیمت گذاری دستوری منجربه فروش خودرو زیر بهای تمام شده تولید، گردیده است

جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه علت تعویق در پرداخت مطالبات به قطعه سازان، اظهار داشت: خودروسازان در تلاش هستند که نیاز مالی قطعه سازان را تامین کنند، اما جبر قیمت گذاری دستوری منجربه فروش خودرو زیر بهای تمام شده تولید، گردیده است. متولیان صنعت خودرو باید بدانند که زنجیره تولید خودرو در قسمت ضعیف(قطعه سازان) با تداوم این شرایط بزودی دچار پارگی می شود.

جلالی تصریح کرد: قطعه سازان و خودروسازان منافع مشترک داشته و واردات خودرو دشمن عرضه محصولات داخلی است. لذا زنجیره تامین باید محصولات با کیفیت تولید تا نظر مشتریان را جلب کند.

این مقام صنفی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه مبنی بر چالش تامین ارز زنجیره تامین خودروسازان، گفت: خودروسازان تا حد امکان نسبت به تامین و تخصیص ارز قطعه سازان کمک کردند، اما باتوجه به شیوه جدید وزارت صمت در تخصیص ارز و تایید از سوی خودروسازان معضلاتی مانند کمبود کارشناس در تایید حجم زیاد درخواست زنجیره تامین ایجاد شد. این مساله سرعت روند تخصیص را کاهش داد، اما در اواخر تابستان یا ابتدا پاییز تامین ارز خواهیم داشت. ‌

کد خبر: ۲۹۸٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha