۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
حمل جاده‌ای از اروپا؛ امن، ساده و سریع یا پُرریسک!

حمل جاده‌ای از اروپا؛ امن، ساده و سریع یا پُرریسک!

فقط کشور ایران نیست که به کشورهای همسایه دور و نزدیک خود وابسته است. تقریباً تمامی ملت‌ها برای بقای خود به محصولات و خدمات دیگران نیاز دارند.

به گزارش بازار، فقط کشور ایران نیست که به کشورهای همسایه دور و نزدیک خود وابسته است. تقریباً تمامی ملت‌ها برای بقای خود به محصولات و خدمات دیگران نیاز دارند. بنابراین، مسئله حمل‌ و نقل به ‌روش‌های مختلف همیشه پاشنه آشیل کشورها بوده است تا بتوانند نیازهای اولیه مردم خود را تأمین کنند.

از میان روش‌های مختلف حمل ‌و نقل شامل جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی، حمل جاده‌ای به‌ دلیل انعطاف‌پذیری بالا در دسترسی به بنادر مختلف، امکان تغییر مسیر و هزینه‌های به‌صرفه، همواره مورد توجه بوده است. جالب اینجاست که برای برخی افراد، حمل از برخی نقاط جهان به ایران، آن ‌هم با کامیون، دور از ذهن به ‌نظر می‌رسد.

اما آیا حمل جاده‌ای از اروپا برای شرکت‌های ایرانی به‌صرفه‌تر از سایر روش‌هاست؟ آیا می‌توان هر محموله‌ای را با کامیون از اروپا وارد مرزهای ایران کرد؟ آیا امکان حمل بین‌المللی زمینی از هر نقطه از اروپا وجود دارد؟

حمل جاده‌ای از اروپا؛ امن، ساده و سریع یا پُرریسک!

تأمین‌کننده مورد اعتماد؛ اولین قدم برای حمل جاده‌ای از اروپا

در هر صنفی، اگر اطلاعات خوبی نداشته باشید، قاعدتاً باید هزینه زیادی پرداخت کنید تا به خواسته خود برسید. این موضوع در حوزه حمل‌ و نقل نیز صدق می‌کند. گاهی یک روش حمل‌ و نقل که شاید سخت به‌ نظر برسد، می‌تواند هزینه کمتری برای شرکت‌های واردکننده داشته باشد. بنابراین، بهتر است به دانش تخصصی شرکت‌های حمل ‌و نقل اعتماد کرده و به‌جای اینکه همیشه کالاهای خود را با کشتی وارد ایران کنید، حمل جاده‌ای را نیز امتحان کنید.

اولین قدم برای حمل جاده‌ای از منطقه‌ای مانند اروپا، انتخاب یک تأمین‌کننده یا فروشنده مورد اعتماد است. بنابراین لازم است ابتدا مذاکرات لازم برای خرید و بحث سر قیمت را انجام دهید و سپس برای شیوه حمل کالاها تصمیم بگیرید.

پایبندی به قوانین کشور مبدأ و مقصد؛ پیشگیری از دردسر

هر کشوری قوانین و مقررات مختص به خود را برای حمل‌ و نقل کالا تنظیم کرده است. بخشی از این قوانین بین اکثر کشورها مشترک بوده و برخی دیگر کاملاً متفاوت و اختصاصی هستند. شرکت‌های حمل ‌و نقل بین المللی زمینی دانش بالایی در بررسی و درک درست قوانین کشورها برای حمل یک کالا دارند و درنتیجه بهتر از یک شخص حقیقی یا حتی یک شرکت می‌توانند کالایی را بدون دردسر و نقض قوانین وارد یا صادر کنند.

نداشتن دانش کافی درمورد قوانین کشورها گاهی به بروز مشکلاتی منجر می‌شود که حمل کالا را با تأخیر مواجه کرده و باعث ماندن بار در گمرک برای مدتی طولانی یا حتی عدم ترخیص کالا خواهد شد. پس قبل از واریز هر وجهی برای فروشنده، با قوانین واردات و صادرات کشور موردنظر آشنا شوید. در ادامه برخی از محدودیت‌های حمل جاده‌ای از اروپا بررسی می‌شود.

محدودیت‌های حمل جاده‌ای از اروپا

حمل جاده‌ای از اروپا یا به‌ عبارتی حمل بار زمینی از اروپا ممکن است محدودیت‌هایی برای خریدار داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

محدودیت وزن و اندازه بار در حمل جاده‌ای از اروپا

در بسیاری از کشورها برای حمل جاده‌ای محدودیت‌هایی برای وزن و ابعاد محموله‌ها در نظر گرفته شده است. اکثر کشورها محدودیت وزن بار ۴۰ تن و محدودیت ابعاد بار ۴ متر و ۲.۵ متر دارند. بنابراین نمی‌توانید باری بیشتر از این وزن و ابعاد را به‌صورت زمینی وارد یا صادر کنید.

محدودیت‌های امنیتی و بازرسی محموله در حمل زمینی

با توجه ‌به مبدأ و مقصد بار، ممکن است کامیون از مسیرهای مختلفی عبور کند که دارای مبادی ورودی و گمرکی هستند. این گمرک‌ها برای حمل بین‌المللی زمینی از اروپا و دیگر کشورها محدودیت‌های امنیتی دارند که شامل بازرسی بار در مرز برای جلوگیری از ورود مواد خطرناک یا ممنوعه است.

مستندات و قوانین گمرکی در مرزها

برای حمل جاده‌ای از اروپا، مانند هر روش دیگری باید مستنداتی مانند بارنامه، کارت بازرگانی، مجوز حمل ‌و نقل و بیمه‌نامه ارائه شود. از طرفی، هر کشوری که کامیون حمل کالا از آن عبور می‌کند، قوانین گمرکی خاص خود را دارد که باید رعایت شوند.

حمل جاده‌ای از اروپا؛ امن، ساده و سریع یا پُرریسک!

انتخاب شرکت حمل؛ آسودگی خیال و خریدی امن

با فرض اینکه تأمین‌کننده‌ای قابل اعتماد پیدا کرده و قوانین کشور مبدأ یا مقصد را به‌خوبی رعایت کرده‌ باشید، وقت آن رسیده است که برای رساندن محموله به مرزهای ایران یا ارسال آن به کشور مقصد، یک شرکت حمل‌ و نقل را انتخاب کنید. در حال حاضر شرکت‌های حمل ‌و نقل زیادی در ایران فعالیت می‌کنند و همین موضوع انتخاب را برای خریدار یا فروشنده کالا سخت می‌کند.

گاهی لازم است شرکت حمل‌ و نقلی انتخاب شود که برای انجام تمامی کارهای اداری و گمرکی از مبدأ تا مقصد نیروی لازم و دانش کافی داشته باشد. به‌ این ‌ترتیب، خریدار می‌تواند با خیالی آسوده از امنیت بالای کالاها و به‌موقع‌رسیدن آن، بدون نگرانی و استرس برای فروش کالای خود، برنامه‌ریزی کند.

انتخاب شرکت حمل‌ و نقل در حمل جاده‌ای از اروپا از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که خطرات زیادی در مسیر، محموله را تهدید کرده و درنتیجه لازم است از قبل تدابیری اندیشیده شود. یک شرکت حمل ‌و نقل معتبر و باسابقه با قوانین گمرکی‌ای که در مسیر جاده‌ای اروپا حاکم است به‌خوبی آشنا بوده و می‌تواند بدون معطلی در هر گمرک، کامیون را راهی گمرک بعدی کند که خود تأثیر زیادی در کاهش مدت‌زمان حمل کالا و کاهش ریسک‌های موجود دارد.

از مبدأ تا مقصد؛ حمل جاده‌ای بار از اروپا ساده‌تر از همیشه

حمل جاده‌ای از اروپا توسط شرکتی که از امکانات کامل حمل ‌و نقل بهره‌مند است نه‌تنها هزینه‌های واردات را کاهش می‌دهد، بلکه باعث اطمینان از امنیت کالاها و کاهش حداکثری آسیب به آن‌ها خواهد شد. زمانی‌ که یک بار را با هدف ارتقای سطح درآمدی و رشد شرکت خود از اروپا خریداری می‌کنید، باید روش حمل‌ و نقل و شرکتی را انتخاب کنید که توانایی مدیریت و انجام کلیه امور از مبدأ تا مقصد را داشته باشد. ازجمله شرکت‌های حمل جاده‌ای از اروپا که شهرت و تجربه بالایی در این حوزه دارد، شرکت حمل‌ و نقل بین‌المللی زمینی روشاراه است که از امکانات حمل چندوجهی مانند هوایی، دریایی، ریلی و زمینی بهره‌مند بوده و با نزدیک به یک دهه سابقه درخشان، می‌تواند از نقطه آغاز تا تحویل بار در مقصد همراه خریدار باشد. بنابراین، برای تضمین امنیت کالاها و اطمینان از دریافت به‌موقع آن‌ها بهتر است از کارشناسان این شرکت مشاوره دریافت کنید.


 

کد خبر: ۲۹۷٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha