۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
بی تدبیری در افزایش یکباره قیمت شن و ماسه در گلستان| دستگاهای نظارتی ورود کنند
رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد؛

بی تدبیری در افزایش یکباره قیمت شن و ماسه در گلستان| دستگاهای نظارتی ورود کنند

گرگان- مرتضوی، رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان گفت: افزایش یکباره قیمت شن و ماسه نشان دهنده بی تدبیری و عدم انجام ملاحظاتی است که باید از قبل انجام می شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی عصر سه شنبه در دومین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: شن و ماسه به شدت در تعیین قیمت ساختمان تاثیر گذار است، زمانیکه قیمت به یکباره تغییر می کند، با کمبود مصالح روبرو می شویم و این مسئله بر روی قیمت فرآورده هایی نظیر بتن تاثیر می گذارد.

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه اکنون قیمت شن و ماسه نزدیک به دو برابر شده ‌است، افزود: در حال حاضر امکان خانه دار شدن مردم وجود ندارد و زمانی که کنترلی روی امور صورت نمی گیرد، منجر به وقوع فرآیندهای این چنینی و به عنوان مثال دو برابر شدن قیمت شن و ماسه می شود.

وی گفت: این شرایط صنعت ساختمان را با سقوط رو برو خواهد کرد و پروژه های عمرانی را هم دچار گرفتاری های مضاعف می کند، ضمن اینکه آسیب به صنعت ساختمان به بخش اشتغال هم آسیب وارد می کند.

مرتضوی اضافه کرد: اگر وضعیت اشتغال مهندسان بررسی شود بیانگر وضع موجود است.

وی با بیان اینکه چرخ های این صنعت در حال قفل و حرکت آن کند شده است، بیان کرد: افزایش یکباره نشان دهنده بی تدبیری و عدم انجام ملاحظاتی است که باید از قبل انجام می شد.

هیچ تحرکی از ذینفعان ندیدیم

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه در رابطه با گرانی شن و ماسه هیچ تحرکی از ذینفعان نمی بینم، تاکید کرد: حل شدن این مسئله نیازمند یک صدای بلند و یکپارچه است.

وی بیان کرد: اینکه کالایی تولید و چند نفر برای قیمت گذاری آن تصمیم گیری کنند واقعا غیر قابل قبول است.

مرتضوی تصریح کرد: فضایی در اختیار عده ای قرار داده شده که غیر طبیعی و غیر منطقی است و تولید کننده ها در این فضا در حال دریافت سود خارج از عرف هستند، ضروری دارد دستگاهای نظارتی به میزان تولید و سود ورود پیدا کنند.

وی گفت: اصل موضوع تولید است و هر چه فیلتر های نظارتی در نظر گرفته شود، اگر تولید به اندازه کافی نباشد منجر به شکل گیری بازار سیاه می شود.

مرتضوی افزود: در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این موضوع را مطرح خواهیم کرد و از انجمن پیمانکاران و نظام مهندسی معدن می خواهیم آمار به روز در این جلسه ارائه کنند.

وی افزود: پیشنهادات در این شورا مطرح خواهد شد و راهکارها در اختیار دستگاه های نظارتی قرار داده می شود.

کد خبر: ۲۹۷٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha