۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
وضعیت شبکه برق پایتخت پایدار است| ضرورت صرفه‌جویی در مصرف
مدیرعامل توزیع برق پایتخت:

وضعیت شبکه برق پایتخت پایدار است| ضرورت صرفه‌جویی در مصرف

ناظریان گفت: با وجود افزایش بی‌سابقه دمای هوا، با اقدام‌های انجام شده و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت، بیش از ۵۰ هزار کیلومتر شبکه برق شهر تهران با همه ظرفیت در وضعیت کاملاً پایدار قرار دارد.

به گزارش بازار، از وزارت نیرو، «کامبیز ناظریان» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: شهر تهران دارای شبکه برقی با طول بیش از ۵۰ هزار کیلومتر است و نگهداری شبکه برقی با این وسعت با پیک نیاز مصرفی که در سال جاری باتوجه‌به استقرار گنبد گرمایی در سطح منطقه به میزان حدود پنج‌هزار و ۸۰۰ مگاوات رسیده، امری بسیار پیچیده و دشوار است.

وی گفت: با تدابیر اتخاذ شده با وجود شرایط فعلی دمای هوا بیش از ۹ هزار میلیون کیلووات‌ساعت انرژی موردنیاز هم‌وطنان تهرانی بدون محدودیت، تأمین و توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، وقوع حوادث پراکنده ناشی از بار بالای خطوط و پست‌های برق در سطح شبکه توزیع انرژی را اجتناب‌ناپذیر دانست و ادامه‌داد: افزایش بار وارد بر شبکه و بالا رفتن دمای اتصالات و تجهیزات شبکه برق منجر به افزایش نرخ وقوع حوادث می شود و به همین دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق در کاهش نرخ حوادث بسیار موثر است.

ناظریان خاطرنشان‌کرد: با تجهیز بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ پست برق با قابلیت اتوماسیون، به‌عنوان پرچم‌دار کشور و منطقه در این عرصه موفق شده‌ایم بخش قابل‌ملاحظه‌ای از حوادث فشار متوسط را با اجرای مانور عملیاتی برخط و مکانیزه، رفع و برق مشترکان را در زمانی بسیار کوتاه، وصل و از بروز اختلال در ارائه خدمات و یا سلب آسایش هم‌وطنان تهرانی جلوگیری کنیم.

وی، شنبه و یکشنبه هفته جاری را با توجه‌ به دمای بی‌سابقه هوا، روزهای حساس پیش روی صنعت برق خواند و از همه مشترکان این شرکت و شهروندان تهرانی درخواست کرد تا به‌ویژه روز جاری و فردا حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف برق به عمل‌آورند.

به گزارش بازار، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین اعلام‌کرد: پیرو اطلاعیه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خصوص کاهش ساعت ادارات و بانک‌ها تا ساعت ۱۰ صبح روز جاری به دلیل افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید و به‌منظور حفظ سلامتی هم‌وطنان، به اطلاع می‌رساند برابر با مصوبه هیات وزیران میزان مصرف برق ادارات پس از ساعت خاتمه کار (۱۰ صبح) با خاموش‌کردن وسایل سرمایشی به ۶۰ درصد مبنا باید کاهش یابد.

بدیهی است وضعیت مصرف برق ادارات و بانک‌های شهر تهران از طریق کنتورهای هوشمند و سرکشی‌های میدانی پایش و در صورت عدم رعایت نسبت به معرفی ادارات متخلف به مراجع بالادست اقدام خواهد شد.

از همه هم‌وطنان درخواست می‌شود با رعایت دمای آسایش و قراردادن کولرهای گازی بر روی عدد ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز، صنعت برق را در خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند.

کد خبر: ۲۹۷٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha