۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
حمله راکتی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق

حمله راکتی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق

منابع خبری عراق گزارش دادند که پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در غرب این کشور، هدف حمله راکتی قرار گرفته، ولی هنوز مشخص نیست که این حملات، تلفات یا خساراتی در پی داشته است یا خیر.

به گزارش بازار، برخی منابع خبری عراقی می‌گویند که پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

هنوز منابع رسمی صحت این خبر را تایید نکرده‌اند.خبرگزاری «شفق نیوز» عراق به نقل از یک منبع عراقی، این حمله را تأیید کرد و گزارش داد: «پایگاه عین الاسد، دستکم با دو راکت هدف قرار گرفته است، ولی هنوز نوع راکتها مشخص نیست».

این منبع می‌گوید که نیروهای امنیتی در حال شناسایی محلی هستند که راکتها از آنجا شلیک شده است. در پی این حملات، صدای چند انفجار شنیده شده است.

پایگاه خبری بغداد الیوم عراق هم ضمن تأیید این حمله، گزارش داد که دو راکت به اطراف پایگاه عین الاسد اصابت کرده و هنوز مشخص نیست که این حملات، تلفات یا خساراتی در پی داشته است.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق و آمریکا دومین گفت‌وگو برای همکاری امنیتی مشترک را در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۴ در واشنگتن انجام دادند. هدف اصلی این مذاکرات، خروج نظامیان آمریکایی است.

مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در فوریه گذشته با تصویب کاهش تدریجی شمار نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش و در نهایت پایان دادن به ماموریت این نیروها آغاز شد و دو دور دیگر این مذاکرات در ماه‌های مارس و آوریل برگزار شد اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

آمریکا که تصمیم داشت اواخر ژوئیه جدولی را برای کاهش نیروهایش در عراق ارائه کند، بدون ارائه هیچ توضیحی از تصمیم خود منصرف شد.

پیشتر رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند که بغداد به صورت شفاهی به واشنگتن ابلاغ کرده که نیروهای ائتلاف بین‌المللی آمریکا باید بین هشت ماه تا یک سال از عراق خارج شوند وگرنه دولت عراق موضعی یک‌جانبه اتخاذ و پایان حضور آمریکا در عراق را همسو با قوانین عراق اعلام می‌کند.

کد خبر: ۲۹۶٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha