۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور به ۳۰۰ هزار فقره رسید

پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور به ۳۰۰ هزار فقره رسید

معاون وزیر راه وشهرسازی از اتمام ۸۴۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی خبر داد و گفت: ۳۰۰ هزار پروانه نوسازی بافت فرسوده در کشور صادر شده است.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده در کشور در مقایسه با دوره های گذشته رکوردهای خوبی دارد گفت: دولت سیزدهم برای اولین بار با همکاری شهرداری ها و ارائه بسته های تشویقی ۱۹ بندی توانست نوسازی بافت های فرسوده را با سرعت بیشتری در مناطق مختلف کشور پیش ببرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد. همزمان با افزایش میزان تسهیلات در بافت های فرسوده پیگیر روند پرداخت آنها از سوی بانک ها بوده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام به اجرای پروژه های نوسازی کردیم گفت: با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها، بیش از ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و لرزان مقاوم سازی شد.

او همچنین از صدور پروانه نوسازی برای حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: سالانه ۹۶ هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده با همکاری شهرداری ها در بخش های مختلف کشور صادر کردیم.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha