۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
خرده مالکی سرمایه ها را هدر می دهد
کارشناس حوزه کشاورزی:

خرده مالکی سرمایه ها را هدر می دهد

گرگان- مقصودلو، کارشناس حوزه کشاورزی گلستان گفت: خرد مالکی سبب هدر رفت سرمایه خواهد شد چرا که هر کشاورز برای زمین در قطعات کوچک اداوات و وسایلی را تهیه می کند که برای کشت ۳۰ هکتار زمین مناسب است.

محمد رضا مقصودلو در گفت و گو با خبرنگار بازار خرده ملکی را یک معضل بزرگ در صنعت کشاورزی دانست و اظهار کرد: در تمام دنیا به سمت این حرکت کردند که به صورت سهام و یا تعاونی زمین های کشاورزی را اداره کنند اما متاسفانه وضعیت ما در این خصوص روز به روز بدتر می شود.

کارشناس و فعال حوزه کشاورزی با تاکید بر این مساله که برای رفع مشکل خرده مالکی باید اقدام جدی انجام شود، تاکید کرد: با یکپارچه سازی اراضی علاوه بر اینکه می توانیم از اداوات و تجهیزات روز دنیا بهره مند شویم افزایش سطح نیز پیدا خواهیم کرد.

مقصودلو گفت: مرز بندی که در زمین ها وجود دارد باعث سبز شدن علف های هرز و میزبانی از آفات می شود که با حذف آن در سطح کلان مساحت زیادی به زمین های کشاورزی اضافه خواهد شد و عملکرد افزایش می یابد.

فعال حوزه کشاورزی با تاکید بر این مساله که خرده مالکی سبب هدر رفت سرمایه خواهد شد، ادامه داد: هر کشاورز برای یک الی پنج هکتار زمین کشاورزی اداوتی مانند تراکتور و دنباله بندهای آن را خریداری می کند، در حالی که این امکانات برای ۳۰ هکتار زمین کشاورزی است.

وی تصریح کرد: در خرده مالکی سرمایه های بیشتری به هدر می رود اما با یکپارچه سازی بهره مندی بیشتری از مکانیزیسیون خواهیم داشت‌ که برای کشاورز نیز اقتصادی تر است.

کد خبر: ۲۹۶٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha