۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
مصرف روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب CNG در کشور

مصرف روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب CNG در کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت CNG گفت: روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور مصرف می‌شود که این رقم ۳ درصد از گاز تولیدی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش بازار، محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی گفت:مصرف روزانه بنزین از مرز ۱۲۰ میلیون لیتر عبور کرده است.

او افزود: این میزان مصرف نشان‌دهنده این است که حداقل ناترازی بنزین کشور بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر در روز است که این میزان ناترازی علاوه بر اعمال راهکارهایی در افزایش کمیت بنزین تولید داخل با کمک واحدهای پتروشیمی، از مسیر واردات و تهاتر تأمین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت CNG استفاده از ظرفیت‌های صنعت CNG را راهکار اصلی رفع ناترازی بنزین دانست و گفت: بین تمامی انواع سوختی که می‌توانند در حمل‌ونقل سبک شهری و بین‌شهری کشور ما نقش‌آفرینی کنند، بهترین نوع سوخت، سوخت CNG است.

جوهری ادامه داد: ذخایر عظیم گازی و شبکه گسترده خطوط لوله انتقال گاز در سراسر کشور ظرفیت منحصربه‌فردی را برای توسعه صنعت CNG فراهم آورده و امروز با وجود ۲۵۰۰ جایگاه، ظرفیت عرضه روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب CNG معادل ۵۰ میلیون لیتر بنزین را داریم، اما متأسفانه بیش از نیمی از این ظرفیت خالی است.

به گفته رییس هیت مدیره سی ان جی کشور ۲۱ میلیون مترمکعب روزانه سی ان جی در کشور تولید می‌شود که با کمتر از ۳ درصد گاز تولیدی کشور این اتفاق می‌افتد و در واقع توسعه سی ان جی باعث ناترازی در بخش گاز کشور نمی‌شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha