چرا کد تلگرام نمیاد؟ رفع مشکل لاگین به تلگرام

چرا کد تلگرام نمیاد؟ رفع مشکل لاگین به تلگرام

ارسال نشدن کد تلگرام مشکلی رایج برای کاربران این پیام‌رسان محبوب هست و میتونه دلایل مختلفی داشته باشه.

به گزارش بازار، ارسال نشدن کد تلگرام مشکلی رایج برای کاربران این پیام‌رسان محبوب هست و میتونه دلایل مختلفی داشته باشه. تو این مقاله میخوایم ببینیم این دلایل چیا هستن و چطور میتونیم این مشکلات رو حل کنیم و به تلگراممون لاگین کنیم.

کد تلگرام چیه و چرا بهش نیاز داریم؟

اگر یادتون باشه اولین باری که میخواستین از تلگرام استفاده کنین و نیاز بود ثبت نام کنین یه شماره همراه وارد کردین که بهش یه کد ارسال میشد و برای ساخت اکانت کاربری و تکمیل ثبت نامتون تو تلگرام نیاز بود اونو وارد کنین.

این کد برای احراز هویت شماره تلفن استفاده میشه و برای ثبت نام تو تلگرام نیازه و هیچ راهی نداره که بدون شماره تلفن تو تلگرام ثبت نام کنین.

مورد دیگه که نیازه کد ارسال شده تلگرام رو وارد کنیم حین لاگین به اکانت هست. اگر از اکانتتون تو تلگرام لاگ اوت کنین و خارج بشین بعدا برای ورود مجدد نیازه همین کد رو مجدد دریافت و وارد کنین. البته اینجا یه راه فرار هست و اگر دستگاهی داشته باشین که با اون به اکانتتون دسترسی داشته باشین میتونین به جای پیامک کد ارسال شده داخل تلگرام رو وارد کنین. این کد توسط اکانت رسمی تلگرام که تیک آبی داره براتون ارسال میشه و این کد رو نباید به کسی بدین. اگر براتون سواله که چطور مطمئن بشیم اکانتی که بهم پیام داده حتما خود تلگرام هست و شخص دیگه ای نیست که با خرید اکانت پرمیوم تلگرام تیک آبی گذاشته باشه عکس پروفایلش باید بگم که زیر اسم اکانت که براتون پیام داده به جای last seen recently و یا هر چیز دیگه ای باید service notifications نوشته باشه.

علت ارسال نشدن کد تلگرام

علت ارسال نشدن کد تلگرام

ارسال نشدن کد تلگرام میتونه دلایل مختلفی باشه که این دلایل خودشون میتونن از سمت کاربر باشن و یا از سمت خود تلگرام. حالا این دلایل چی هستن؟

شماره تلفن اشتباه

اولین دلیلی که در عین ساده بودن خیلی وقتا معطلمون میکنه وارد کردن اشتباه شماره تلفن هست. شاید خنده دار به نظر بیاد ولی این مورد یکی از دلیل های مهم نیامدن کد تلگرام هست.

وقتی با نرم افزارهای گذر از تحریم تلگرام رو باز می کنیم خودکار آیپی رو تشخیص میده و کد کشور رو تنظیم می کنه رو اون کشور که باید اون رو به ایران تغییر بدین.

مشکل در آنتن و سیگنال تلفن

مشکل در آنتن دهی سیم کارت هم یکی از دلیلای دیگه این عدم دریافت کد تلگرام هست. بعضی جاها حتی با وجود اینکه آنتن هم داریم ولی تماس ها و پیامک ها به سیم کارت نمیاد و نمیشه ارتباط برقرار کرد البته این مورد رو میشه بعدا با جابجا شدن فهمید و اگر آنتن بهبود پیدا کنه همه پیامک های قبلی یهویی به موبایلتون میاد و خب اون لحظه که لازمه نه.

درخواست مکرر برای دریافت کد تلگرام

اگر تو یه مدت زمان کوتاهی هی هی ارسال کد رو بزنین که کد بیاد و حالا بنابر مشکلاتی که هست نتونین این کد رو دریافت کنین تلگرام شماره شما رو برای مدتی بلاک میکنه و نمی تونین کد جدید درخواست بدین. پس بهتره که وقتی می بینین کد نمیاد هی هی درخواست ندین و به دنبال پیدا کردن دلیل و حل مشکل باشین.

حذف و نصب بیش از حد تلگرام

از دیگر دلایل ارسال نشدن کد تلگرام بلاک شدن شماره تلگرام شما بخاطر دیلیت اکانت و ثبت نام های پی در پی است که در این صورت تلگرام شماره شما را اسپم تشخیص می‌دهد و نمی توانید کد درخواست دهید.

مسدود شدن آی پی

مسدود شدن آیپی هم از دلایل درگیر عدم دریافت کد فعال سازی تلگرام است. بعضی اوقات ممکن است آیپی هایی که توسط افراد زیادی استفاده میشن برای برقراری امنیت توسط Telegram بلاک بشن و در این صورت با اون آی پی نمی تونین تو تلگرام ثبت نام کنین و کد دریافت کنین.

حل مشکل نیامدن کد تلگرام

حل مشکل نیامدن کد تلگرام

حالا که فهمیدیم چرا هنگام نصب تلگرام کد ارسال نمیشه الان سوال پیش میاد که چطور میتونیم این مشکل رو حل کنیم. برای حل این مشکل چند روش وجود داره.

تغییر IP

همونطور که گفتیم بعضا آیپی مورد استفاده بنابر دلایلی بن میشه و اون آدرس آیپی قابلیت انجام برخی امور مثل ثبت نام و لاگین کردن رو نداره. اولین روش برای حل این مشکل پیامک تلگرام تغییر آی پی هست که برای انجام این مورد نیازه اگر از نرم افزار گذر از تحریم استفاده می کنین سرور یا کشوری که به اون وصلین رو عوض کنین.

درگاه وب

روش دیگه حل مشکل ارسال نشدن کد تلگرام استفاده از نسخه وب اپلیکیشن تلگرام هست. این وب اپ دقیقا همون اپلیکیشن تلگرام هست که می تونین بدون نصب ازش استفاده کنین.

رابط کاربری این وبسایت شبیه خود تلگرام هست و می تونین با وارد کردن شماره موبایلتون لاگین کنین و کد درخواست کنین.

دریافت کد تلگرام از طریق ایمیل

دریافت کد تلگرام از طریق ایمیل

دریافت کد فعالسازی تلگرام با ایمیل، یه روش جایگزین برای دریافت کد با پیامک هستش که می‌تونه تو شرایط مختلف به دردتون بخوره. این روش مزایای زیادی مثل امنیت بالا و دسترسی آسان داره، و یه راه حل کارآمد و مطمئن برای مواقعی هست که به سیم‌کارتتون دسترسی ندارید و یا کد تلگرام براتون ارسال نمیشه.

کافیه چند تا قدم ساده رو بردارید تا کد فعالسازی رو توی ایمیلتون دریافت کنید و به حسابتون توی تلگرام برگردید ولی باید دقت کنین که قبل از استفاده از این روش، باید آدرس ایمیلتون رو تو تنظیمات تلگرام ثبت کرده باشید.

فعال سازی دریافت کد تلگرام با ایمیل

برای فعال سازی این قابلیت اول تلگرام رو باز کنین و از منوی اصلی با لمس سه‌نقطه بالا سمت راست وارد بشین. بعد به تنظیمات برین و گزینه privacy and security رو انتخاب کنین. حالا روی Two Step Verification کلیک کنین. گزینه Set Additional Password رو بزنین و رمز دلخواهتون رو وارد کنین. ایمیلتون رو وارد کنین تا اگه رمز رو یادتون رفت، بتونین از طریق ایمیل بازیابیش کنین. آخر سر، به ایمیلتون سر بزنین و لینک تأیید دومرحله‌ای رو باز کنین تا این ویژگی برای حسابتون فعال بشه. این کار باعث میشه امنیت حسابتون بالاتر بره و کد تایید رو راحت‌تر از طریق ایمیل دریافت کنین.

مراحل دریافت کد فعالسازی تلگرام با ایمیل

  1. شماره موبایلتون رو وارد کنید و روی درخواست کد بزنید.
  2. تو صفحه بعد، گزینه ارسال کد از طریق ایمیل رو انتخاب کنید.
  3. آدرس ایمیل معتبری که بهش دسترسی دارید رو وارد کنید و روی ارسال کد بزنید.
  4. به ایمیلتون برید و کد فعالسازی رو که تلگرام فرستاده پیدا کنید.
  5. کد رو توی کادر مربوطه تو تلگرام وارد کنید و روی ورود بزنید.

دریافت کد از طریق تماس

مطمئن ترین روش لاگین و ثبت در تلگرام و حل مشکل نیامدن کد استفاده از قابلیت تماس صوتی به جای پیامک تایید است که بعضا در اختیار کاربران قرار می گیرد.

این روش در صورتی که قادر به دریافت پیامک تایید تلگرام نباشید در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید با انتخاب didn't receive code آن را انتخاب کنید.

اگه کد تلگرام براتون نمیاد، ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه؛ مثل وارد کردن شماره اشتباه، مشکلات آنتن، درخواست مکرر کد، حذف و نصب زیاد اپ، یا حتی مسدود شدن آی‌پی. برای حل این مشکل، می‌تونین آی‌پی‌تون رو عوض کنین، از نسخه وب تلگرام استفاده کنین، کد رو از طریق ایمیل بگیرین، یا از تماس صوتی استفاده کنین. با این راهنما می‌تونین دلایل نیومدن کد تلگرام رو شناسایی و برطرف کنین و دوباره به حسابتون دسترسی پیدا کنین.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha