۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
هاوال F8 به روسیه می‌رود، رقیبی جدی برای تیگو 8 پرومکس

هاوال F8 به روسیه می‌رود، رقیبی جدی برای تیگو 8 پرومکس

گریت‌وال برای رقابت با چری در بازارهای صادراتی، تصمیم گرفته است تا هاوال F8 را به روسیه بیاورد.

به گزارش بازار، گریت‌وال برای رقابت با چری در بازارهای صادراتی، تصمیم گرفته است تا هاوال F8 را به روسیه بیاورد. این خودرو پیش از آن‌که وارد بازار روسیه شود، اصلاحات ظاهری دریافت کرد و البته برخی آپشن‌های آن نیز حذف شد تا با قیمت ارزان‌تری به دست مشتریان برسد.

هاوال F8 در چین با نام هاوال شیائولنگ مکس شناخته می‌شود. نسخه هیبریدی این خودرو از می 2023 در بازار چین عرضه شده است و اکنون با نام هاوال اف 8 به روسیه می‌رود. نسخه فعلی هاوال F8 در روسیه به دلیل قیمت بالا، طرفداران چندانی نداشت. از این رو گریت‌وال تصمیم گرفت تا تغییراتی را روی این مدل اجرا کند.

چراغ‌های جلو هاوال اف 8 تغییر کرده‌اند و الگوی بومرنگی از بخش جلو حذف شده است. تزیینات کرومی نیز به قسمت زیرین چراغ‌ها اضافه شده است. در قسمت عقب نیز شاهد چراغ‌های یکپارچه هستیم. ستون D‌ خودرو نیز چند تغییر ظاهری کوچک را تجربه کرده است. ابعاد هاوال F8 شامل 4758 میلی‌متر طول، 1895 میلی‌متر عرض، 1725 میلی‌متر ارتفاع و 2800 میلی‌متر فاصله بین محوری هستند. هاوال برای ارزان‌سازی مدل اف 8، کلاسترهای به هم چسبیده را با دو نمایشگر مجزا در کابین خودرو تعویض کرده است.

مشخصات فنی هاوال F8

هاوال اف 8 در قالب دو نسخه پلاگین هیبریدی و بنزینی عرضه می‌شود. نسخه پلاگین هیبریدی از ترکیب موتور 1.5 لیتری احتراق داخلی و دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. پیشرانه درون‌سوز بنزینی 116 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. موتور برقی اول روی محور جلو قرار دارد و قدرت آن 95 اسب‌بخار است. موتور دوم روی محور عقب قرار گرفته است و 204 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌کند. مجموع راندمان هاوال F8 پلاگین هیبریدی، 279 اسب‌بخار قدرت و 585 نیوتن‌متر گشتاور است.

نسخه درون‌سوز هاوال اف 8 به موتور دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر با 236 اسب‌بخار قدرت مجهز است. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، قدرت را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. قیمت احتمالی هاوال F8 برای مشتریان روس، 4.2 الی 4.9 میلیون روبل (2.77 الی 3.23 میلیارد تومان) اعلام شده است.

کد خبر: ۲۹۵٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha