جزئیات جدیدی از تشکیل سازمان هوش مصنوعی ایران
دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت تشریح کرد؛

جزئیات جدیدی از تشکیل سازمان هوش مصنوعی ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات جدیدی از تشکیل سازمان هوش مصنوعی ایران ارائه و مأموریت اصلی این سازمان را توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد.

به گزارش بازار،‌ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان هوش مصنوعی، بعد از ۱۲ ماه پیگیری‌های انجام شده به دستور رئیس جمهور شهید در همایش نخبگان سال گذشته صورت گرفته بود، کار خودش را شروع کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی این سازمان افتتاح شد، چند اتفاق در آن افتاد، اضافه کرد: اساسنامه و سند هوش مصنوعی کشورها که بیش از ۱۸ هزار صفحه سند پشتیبان دارد و ساعتها کار کارشناسی روی آن انجام شده، به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سازمان تشکیل و تشکیل آن ابلاغ شد و ساختمانی برای آن در نظر گرفته شد. تا الان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع به آن تخصیص داده شده است که هزار میلیارد آن از پروژه‌های پیشران علمی و ۲۵۰۰ میلیارد از صندوق توسعه ملی وارد شده است.

وی ادامه داد: این سازمان یک سازمان بزرگ دولتی نخواهد بود و یک سازمان کاملاً چابک است که کل وظیفه آن، ایجاد کردن زیرساخت است. ما در زیرساخت ۳ وظیفه داریم که اول مرجع پردازشی خوب در کشور داشته باشیم. دوم الگوهای بزرگ نرم‌افزاری در کشور داشته باشیم که همه بتوانند استفاده کنند. سوم، داده‌ها و داده‌های آماده به کار در اداره‌های دولتی مربوط به هوش مصنوعی را جمع‌آوری کنیم. کار کل سازمان این است که یک اپراتور را ایجاد کند که این ۳ خدمت را ارائه کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه توسعه اقتصاد و کاربست‌های هوش مصنوعی توسط مردم، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی انجام خواهد شد، گفت: سازمان تا آخر سال می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد و مردم از آن استفاده کنند. در بخش بین‌الملل در معاونت علمی و دیگر سازمان‌ها تقسیم شدند؛ مأموریت اصلی سازمان هوش مصنوعی توسعه زیرساخت‌ها است.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha