ابداع دوربین عجیبی که انسان را به شکل آدمک نقاشی نشان می‌دهد

ابداع دوربین عجیبی که انسان را به شکل آدمک نقاشی نشان می‌دهد

مهندسان نوعی دوربین فیلم برداری جدید ابداع کرده اند که به منظور حفظ حریم خصوصی افراد، انسان‌ها به شکل آدمک‌های خطی بدون جزئیات نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از نیواطلس، حفظ حریم خصوصی در جامعه‌ای هر روزه بر تعداد دوربین هایش افزوده می‌شود، سخت و سخت‌تر شده است. اما نگاه‌های کنجکاو فقط مشکل مکان‌های عمومی نیستند امروزه نظارت‌ها در داخل خانه نیز انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به مانیتور کودک یا وبکم رایانه اشاره کرد و حتی دوربین‌هایی که به راحتی نادیده گرفته می‌شوند مانند آنهایی که در یک جاروبرقی خودکار وجود دارند؛ ما بیشتر و بیشتر توسط فناوری هایمان رصد می‌شویم.

اکنون، مهندسان دانشگاه میشیگان (UM) راهی برای حفظ حریم خصوصی بدون به خطر انداختن امنیت یا قابلیت‌های بسیاری از دستگاه‌های هوشمندی که برای آسان‌تر کردن زندگی ما طراحی شده اند، یافته اند.

آنها یک دوربین جدید با نام «PrivacyLens» «پرایوسی لنز» ساخته اند که می‌تواند قبل از ارسال تصویر به هرجا، هویت افراد را با تبدیل کردنشان به شکل یک ادمک خطی بدون جزئیات، پنهان کند.

ابداع دوربین عجیبی که انسان را به شکل آدمک نقاشی نشان می‌دهد 

پرایوسی لنز از یک دوربین فیلمبرداری استاندارد و یک دوربین حسگر حرارتی تشکیل شده است تا بتواند حضور یک فرد را بر اساس دمای بدنش تشخیص دهد. سپس تجهیزات الکترونیکی نصب شده در این دوربین، شخص را از تصویر ویدیویی حذف کرده و با یک آدمک متحرک که حرکات واقعی او را تقلید می‌کند، جایگزین می‌کند. پردازش برای دستیابی به این ادمک در دوربین انجام می‌شود، بنابراین در تئوری، هیچ تصویر قابل شناسایی به فضای ابری منتقل نمی‌شود.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان می‌گویند دستگاه جالب آنها علاوه بر جلوگیری از نقض شرم آور حریم خصوصی، به کاربران مبتلا به بیماری‌های مزمن اجازه می‌دهد بدون ترس از دستگاه‌های هوشمند، برای نظارت بر سلامتی یا برنامه‌های ورزشی شان استفاده کنند.

«یاشا ایراوانتچی» «Yasha Iravantchi» دانشجوی دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر و از مجریان این طرح گفت: «دوربین‌ها اطلاعات مهمی را برای نظارت بر سلامت ارائه می‌دهند. این می‌تواند به ردیابی عادات ورزشی و سایر فعالیت‌های زندگی روزمره کمک کند، یا زمانی که یک فرد مسن زمین می‌افتد، درخواست کمک کند. اما افرادی نیز هستند که از این اطلاعات و تصاویر سوء استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «انسان با خدشه دار کردن حریم خصوصی، وضعیتی را ارائه کرده که در آن، مردم باید در ازای مراقبت‌های مداوم خوب، از حفظ حریم خصوصی خود بگذرند. اکنون دستگاهی ساخته ایم که به ما اجازه دهد تا با حفظ حریم خصوصی بیمار، داده‌های پزشکی ارزشمندی را دریافت کنیم».

محققان یک مقیاس متغیر حریم خصوصی نیز در دستگاه تعبیه کرده اند که به کاربران اجازه می‌دهد سطح سانسور را کنترل کنند. این در پاسخ به یک نظرسنجی بود که نشان داد سطح مورد نظر سانسور می‌تواند بسته به مکان خاصی در خانه متفاوت باشد.

«آلنسون سمپل» «Alanson Sample» دانشیار علوم و مهندسی کامپیوتر و از دیگر محققان این گروه گفت: «نظرسنجی‌ها نشان داد، افراد ممکن است تنها با محو کردن صورت خود در آشپزخانه احساس راحتی کنند، اما در سایر قسمت‌های خانه ممکن است بخواهند تمام بدن خود را از تصویر حذف کنند. ما می‌خواهیم به افراد اجازه دهیم اطلاعات خصوصی شان را کنترل کرده و تعیین کنند چه کسی به آنها دسترسی داشته باشد.»

محققان بر این باورند فناوری آنها علاوه بر افزودن سطح مطلوبی از حریم خصوصی به دستگاه‌های موجود در خانه، می‌تواند در مکان‌های عمومی که نیازی به ثبت هویت افراد نیست، استفاده شود، اما هنوز مهم است که بدانیم افراد کجا هستند و چه کار می‌کنند و این شامل دوربین‌های خودروهای خودران یا شرکت‌هایی که از دوربین‌ها برای جمع‌آوری داده در فضای باز استفاده می‌کنند نیز می‌شود.

قرار است این دوربین جالب و عجیب در سمپوزیوم فناوری‌های افزایش حریم خصوصی در بریستول انگلیس نمایش داده شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha