استیم دوباره رکورد بیشترین تعداد بازیکنان همزمان خود را شکست

استیم دوباره رکورد بیشترین تعداد بازیکنان همزمان خود را شکست

حدود ۳۶.۹ میلیون بازیکن به‌صورت همزمان درحال استفاده از استیم بودند.

به گزارش بازار، سرویس استیم بار دیگر به رکورد جدیدی از تعداد بازیکنان همزمان آنلاین رسیده که احتمالاً به دلیل تعدادی از عوامل مختلف است. اخیراً پایگاه آماری استیم اعلام کرد که این سرویس به ۳۶,۹۲۸,۵۲۱ بازیکن آنلاین همزمان رسیده است. این عدد رکورد قبلی ۳۶,۳۵۴,۳۹۳ را شکست که در اواسط مارس ۲۰۲۴ ثبت شده بود.

به گزارش «neowin»، بزرگ‌ترین عامل برای شکستن رکورد کاربران آنلاین همزمان فروش تابستانی استیم است. اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های موجود در این سرویس حداقل مقداری کاهش قیمت داشته‌اند و برخی از آن‌ها تا ۹۵ درصد تخفیف خورده‌اند. این رویداد قرار است تا ۱۱ ژوئیه ادامه یابد، بنابراین حتی ممکن است شاهد افزایش تعداد رکورد بازیکنان همزمان در روزهای آینده باشیم.

برخی از بازی‌های موجود در استیم به دلیل عواملی غیر از قیمت پایین‌تر، مورد استقبال گیمرها قرار گرفته‌اند. مایکروسافت در اوایل این هفته اعلام کرد که بازی Forza Horizon ۴ در تاریخ ۱۵ دسامبر از فروشگاه‌های دیجیتال حذف خواهد شد. این اعلامیه به اضافه ۸۰ درصد تخفیف، باعث شد که این بازی در فروش و میزان اجرای همزمان توسط گیمرها، افزایش قابل توجهی تجربه کند.

موفقیت بازی Palworld در استیم

بازی Palworld که در اوایل سال جاری به موفقیت بزرگی در Steam دست یافت نیز اولین به‌روزرسانی محتوای اصلی خود را در چند روز پیش با شخصیت‌های جدید، یک مکان جدید و ویژگی‌های دیگر دریافت کرد. در نتیجه براساس گزارش پایگاه داده استیم، تعداد بازیکنان آنلاین آن از ۳۱,۰۰۰ گیمر همزمان در هفته گذشته، به بیش از ۱۴۰,۰۰۰ بازیکن رسید.

یکی دیگر از عوامل احتمالی در افزایش تعداد بازیکنان، راه‌اندازی Game Recording برای Steam است. این ویژگی جدید به بازیکنان استیم اجازه می‌دهد از گیم‌پلی خود فیلم را ضبط کنند. همچنین راه‌هایی برای ویرایش ویدیوها و سپس اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران ارائه شده است. این ویژگی حتی با رایانه بازی قابل حمل Steam Deck نیز سازگار است.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha