گسترش اقتصاد دیجیتال در کشور یک ضرورت است
مدیرعامل مخابرات ایران:

گسترش اقتصاد دیجیتال در کشور یک ضرورت است

مدیرعامل مخابرات ایران در نمایشگاه الکامپ گفت: تلاش برای گسترش و بزرگ‌تر کردن اقتصاد دیجیتال در ایران نه یک انتخاب که یک ضرورت است و ما باید فرصت‌های لازم برای رشد و توسعه این عرصه را فراهم کنیم.

به گزارش بازار، مجید سلطانی روز سه‌شنبه و در حاشیه بازدید از غرفه‌ کاراشاب درباره‌ اهمیت حضور بازیگران گوناگون در حوزه اقتصاد دیجیتال افزود: در حال حاضر اقتصاد دیجیتال عامل اصلی ایجاد تغییرات و تحولات نو در دنیا است، در این دنیای جدید ایران هم به عنوان یکی از بازیگران فعال نباید از میدان دور بماند و همپای گسترش و توسعه جهانی این بازار باید تلاش کند تا سهمی از آن داشته باشد.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: این روزها تلاش برای گسترش و بزرگ‌تر کردن اقتصاد دیجیتال در ایران نه یک انتخاب که یک ضرورت است و ما باید فرصت‌های لازم برای رشد و توسعه این عرصه را فراهم کنیم و به کسب و کارها و شرکت‌های ارزش‌آفرین فرصت دهیم تا با استفاده از زیرساخت‌ها و بسترهای ایجاد شده به بزرگتر شدن این بازار و ایجاد ابزارهای نوین کمک کنند.

مدیرعامل مخابرات ایران به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: با تدوین استراتژی‌های لازم برای توسعه دیجیتال در ایران ضرورت تمرکز در زیرسخت‌ها و سرمایه‌گذاری برای رشد و گسترش بیش از پیش احساس می‌شود چرا که از مؤلفه‌های بسیار تاثیرگذار بر اقتصاد دیجیتال، فراهم آوردن زیرساخت‌های خدمات مبتنی بر تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه مخابرات ایران، با نمایندگی و کارگزاری کاراشاب به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جوان و نوآور خود، یکی از بازیگران اصلی این اکوسیستم در سال‌های پیش‌رو خواهد بود، گفت: مجموعه مخابرات ایران امیدوار است هم‌زمان با تحولات استراتژیک این برند، طرح‌ها و برنامه‌ها و مجال تازه‌ای برای اقتصاد دیجیتال کشور ایجاد کند؛ مجالی به وسعت کل ایران، که با ارائه خدمات به شیوه‌ای مدرن و نوین، قطعا سطح گستردگی و کارایی بسترهای اقتصاد دیجیتال را نیز ارتقا می‌دهد بستری که برای استفاده از تکنولوژی فراهم باشد.

مدیرعامل کاراشاب هم درباره‌ فعالیت‌های این شرکت توضیح داد و گفت: کاراشاب در سال ۱۴۰۳ روی کسب‌وکارهای نو و تأمین نیازهای آنها تمرکز کرده است.

علی مهرپویا افزود: ما در این مجموعه با پشتوانه‌ بیش‌ از ده‌ سال ارائه‌ خدمات تخصصی به شرکت مخابرات ایران، تصمیم گرفته‌ایم این خدمات را در دسترس مجموعه‌های دیگر نیز قرار بدهیم علاوه‌ بر این، ضرورت تمرکز و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ کسب‌وکارهای نو ما و مخابرات ایران را مجاب کرده تا در مقام لجستیکی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای استارتاپ‌ها و صاحبان ایده‌های نو و تازه‌وارد اکوسیستم اقتصاد دیجیتال شویم.

وی ادامه داد: در این رویکرد جدید، قصد داریم برخی زیرساخت‌ها را برای کسب‌وکارهای نوپا که گستردگی زیادی در بازار دارند، فراهم کنیم.

مهرپویا اضافه کرد: کاراشابِ جدید می‌کوشد حلقه‌ اتصال کسب‌وکارهای جدید و نوپا» باشد و از این رهگذر با شناسایی کسب‌وکارهای جدیدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات زمینه‌های اتصال آنها به زیرساخت‌های ارتباطی ایران را فراهم کرده و از این طریق برای آنها ارزش‌آفرینی کنیم.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۱۴۰۳) از ۹ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha