۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
فقدان نقشه جامع در توسعه گردشگری گلستان| مدیران به جای برنامه ریزی «تورلیدر» شده‌اند
مدیر آژانس گردشگری مایان سفر:

فقدان نقشه جامع در توسعه گردشگری گلستان| مدیران به جای برنامه ریزی «تورلیدر» شده‌اند

گرگان- افخمی، مدیر آژانس گردشگری مایان سفر گفت: نیاز حوزه گردشگری این نیست که مدیر بروشور چاپ کرده و موقعیت گردشگری معرفی کند بلکه باید نقشه جامع برای توسعه تعریف کند.

علی افخمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره چالش های پیش روی حوزه گردشگری گلستان، اظهار کرد: نیاز حوزه گردشگری این نیست که مدیر بروشور چاپ کند و موقعیت گردشگری معرفی کند؛ مدیریت کلان گردشگری باید نقشه جامع تهیه کند، همدلی به وجود آورد و در اکوسیستم زیرساخت های لازم را ایجاد کند.

مدیر آژانس گردشگری مایان سفر افزود: ایده های بسیار ارزشمندی در این حوزه وجود دارد که باید شنیده شود، فعالان این حوزه یک سری از ایده ها را به تنهایی می تواند انجام دهد اما برخی از این ایده ها نیاز به همکاری تیمی دارد.

وی افزود: مسئولان فکر می کردند احداث تله کابین یک اتفاق خیلی بزرگی است اما تله کابین اتفاق بزرگ و متفاوتی نیست و نمی تواند تحول آنچنانی در حوزه گردشگری ایجاد کند.

افخمی با بیان این که گاهی اوقات می توان با سرمایه ای کمتر ایده جالب تری پیاده کرد، گفت: این دوره، دوره خلاقیت و ایده های نو است نه کپی برداری از طرح های تکراری. تله کابین ایده جدیدی نیست طرحی است که سالها در همه جای دنیا اجرا شده اگر هم بخواهد اجرا شود باید با یک ایده نو و جدید همراه باشد، گاهی اوقات تقلید خوب است اما تقلیدی که آگاهانه و درست و همراه با خلاقیت باشد.

مدیر آژانس گردشگری مایان سفر با بیان این که دو عامل به آژانس ها فشار وارد می کند، گفت: یکی موضوع گروه های کوهنوردی است یکی هم لیدرها است. گروه های کوهنوردی که عمدتاً نگاه تجاری و درآمدزایی ندارند و وقتی وارد حوزه گردشگری می شوند به این حوزه آسیب وارد می کنند.

وی اظهار کرد: مدیران مختلف در بعضی از اوقات خوب حرف می‌زنند و حتی جنجال آفرین می‌شوند اما در واقعیت چیزی مشاهده نمی‌شود، تمام درآمدی که فعالان گردشگری دارند از فعالیت خودشان است و شاید بعضاً وام‌هایی به آنها اختصاص داده باشند.

افخمی با بیان این که تبلیغات خوبی برای جاذبه‌های گردشگری استان گلستان صورت نگرفته است گفت: به عنوان مثال آبشار لوه بخشی از سه منطقه گردشگری مهم استان گلستان است اما به دلیل نبود راه دسترسی مناسب سال گذشته چندین کشته گرفته است، حتی افراد بومی که به آبشار لوه می‌روند از رفتن به آنجا پشیمان می‌شوند.

مدیر آژانس گردشگری مایان سفر یادآور شد: در تمام صنعت‌ها رقابت عامل موفقیت و پیشرفت است اما در صنعت گردشگری همدلی عامل موفقیت است که این موضوع برخلاف استان‌های دیگر هنوز در استان گلستان ناشناخته است، همدلی و همکاری قدرتی دارد که هزار نفر از افراد دولت توانایی انجام دادن آن کارها را ندارند.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha