۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
نقش نماینده ها در تعریف پروژه های عمرانی | مهندسی ارزش قربانی فشارهای سیاسی شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نقش نماینده ها در تعریف پروژه های عمرانی | مهندسی ارزش قربانی فشارهای سیاسی شد

گرگان- بهرامعلی نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان خواستار کارشناسی دقیق برای تعریف پروژه های عمرانی شدو گفت: متاسفانه شاهدیم به جای مهندسی ارزش در تعریف پروژه، فشارهای سیاسی نقش آفرینی می کند.

علی بهرامعلی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار بازار، با انتقاد از نحوه تعریف پروژه های عمرانی، اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه دوازدهمین مجلس شورای اسلامی، ریاست دفتر رهبر معظم انقلاب از نمایندگان خواست از تعریف پروژه های احساسی عمرانی اجتناب کنند و کارها با الویت بندی انجام شود.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان با تاکید بر اینکه، برای تعریف پروژه باید بهره‌وری بعد از احداث در نظر گرفته شود نه فشار جامعه، افزود: به عنوان مثال یک پروژه ۱۰۰ میلیاردی نباید در مکان و زمانی احداث شود که بهره وری آن زیر ۱۰ درصد برای مردم است.

وی ادامه داد: در زمان تعریف پروژه باید مطالعات و تحقیقات دقیقی انجام شود تا بهره وری و سود جامعه از احداث پروژه مشخص شود و بعد برای ساخت آن اقدام شود، همچنان پروژه هایی از قبل دولت احمدی نژاد در استان و کشور وجود دارد که در مرحله احداث اسکلت متوقف شده و به اتمام نرسیده است.

بهرامعلی نژاد گفت: متاسفانه مهندسی ارزش قربانی احساسات و فشارهای سیاسی شده و در این مسیر پیمانکاران که مجری پروژه ها هستند فدا می شوند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان ادامه داد: در بخش نامه اعلام شده، پرداخت جرائم و حق بیمه پروژه را باید کارفرما پرداخت کند اما متاسفانه این موضوع اجرایی نمی‌شود و سازمان تامین اجتماعی به عنوان سازمان نیمه دولتی کاملا مستقل عمل می کند و مجهز به لیست هوشمند است، بلافاصله بعد از اعلام لیست باید هزینه آن واریز شود و این یکی از نقص هایی است که گریبان پیمانکاران را گرفته است.

وی بیان کرد: طی جلسات و نشست های متعدد با اعضای تامین اجتماعی و با کمک استاندار قرار شد پیمانکاران استان گلستان از این لیست هوشمند مستثنا شوند.

بهرامعلی نژاد یادآور شد: قرار است جلساتی با مسئولان امور مالیاتی استان برگزار شود تا در صورت امکان پیمانکاران بعد از دریافت مطالبات، مالیات خود را پرداخت کنند.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha