۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال در طرح نهضت ملی مسکن اصفهان| ۹۵ درصد زمین مورد نیاز تامین شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال در طرح نهضت ملی مسکن اصفهان| ۹۵ درصد زمین مورد نیاز تامین شد

اصفهان - قاری قرآن؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طور کلی در استان اصفهان بیش از ۴۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند و بیش بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال داریم.

علیرضا قاری ‌قرآن در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان اظهار کرد: در ابتدای این طرح، فقط به اندازه ۲۰ درصد از زمین مورد نیاز در اصفهان موجود بود اما در حال حاضر ۹۵ درصد زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تامین شده است ومصوبه شورای برنامه ریزی استان را برای تخصیص حدود ۸۰۰ هکتار زمین و برای ساخت ۷۰ هزار واحد اخذ کردیم.

وی با اشاره به اینکه منتظر مصوبه شورای عالی هستیم، افزود: آماده سازی، تعیین حدود و طرح های اجرایی حدود ۴۰ هزار واحد در کل استان از ابتدای سال تاکنون انجام و پروژه های مذکور در حال اجرا است.

ثبت نام اولیه بیش از ۴۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: به طور کلی در استان اصفهان بیش از ۴۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد بیش بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه دو وظیفه اصلی دولت در این پروژه تامین زمین و ارائه تسهیلات است، حدود ۵۰ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند، در این ارتباط برای حدود ۲۳ هزار واحد انعقاد قرارداد و مابقی نیز تامین اعتبار انجام شده است

قاری قرآن بابیان اینکه از پروژه های بنیاد ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد پروژه در حال ساخت بوده و میانگین پیشرفت پروژه ها در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۵۱ درصد است، تاکید کرد: همچنین ۶۸ واحد از پروژه های گروه ساخت تکمیل و در مرحله افتتاح قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در هجدهمین نشست شورای عالی مسکن که به شکل ویدئوکنفرانس با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، واگذاری بیش از ۶۶ هزار واحد مسکونی و زمین به بالغ بر ۵۱ هزار متقاضی طرح‌ نهضت ملی مسکن در کشور انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان با دستور سرپرست ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور تعداد یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان از جمله در فولادشهر افتتاح شد.

تخصیص بخشی از اراضی تامین شده برای واجدان شرایط جوانی جمعیت

وی تاکید کرد: همچنین در بازه زمانی اعیاد قربان تا غدیر بخشی از اراضی تامین شده برای واجدان شرایط جوانی جمعیت (خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌اند و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال) تخصیص یافت.

قاری قرآن با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ پروژه نهضت ملی مسکن در فولادشهر فعال است و بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است، ابراز کرد: تا کنون ۱۰ هزار متقاضی حائز شرایط به این پروژه ها تخصیص یافته اند همچنین در حال حاضر پروژه ها به طور میانگین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

تکمیل پروژه مسکونی نهضت ملی و مسکن ملی در فولادشهر

وی با بیان اینکه مساحت زمین این ۱۸ پروژه ۵۵ هکتار است، ادامه داد: به طور کلی در شهر جدید فولادشهر تعداد ۹۷۶ پروژه مسکونی نهضت ملی و مسکن ملی تکمیل شده است و در هجدهمین نشست شورای عالی مسکن ۶۰۰ واحد آن مورد افتتاح قرار گرفت.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha