۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
انعقاد دو قرارداد افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و آب شیرین کن توسط قرارگاه خلاقیت و نوآوری بنیاد

انعقاد دو قرارداد افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و آب شیرین کن توسط قرارگاه خلاقیت و نوآوری بنیاد

مدیرقرارگاه خلاقیت و نوآوری گفت: دو قرارداد در خصوص افزایش بهره وری برداشت محصولات کشاورزی و آب شیرین کن برای روستاهای جنوب کشور توسط قرارگاه خلاقیت و نوآوری بنیاد برکت با دو شرکت منعقد شده است.

به گزارش بازار، بهزاد عباسی مدیرقرارگاه خلاقیت و نوآوری بنیاد برکت گفت: در راستای افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان قرار است تا پایان شهریور ۶ دستگاه مکانیزه برداشت سیب زمینی با مبلغ ۳.۷ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با حمایت بنیاد برکت تولید شود و به دستان کشاورزان برسد.

وی ادامه داد: این دستگاه با توجه به نیاز سنجی و همکاری باسازمان هایی مانند کمیته امداد به کشاورزانی که نیازمند آن هستند ارائه و واگذار خواهد شد تا از این طریق میزان بهره وری در برداشت محصول سیب زمینی افزایش یابد. تا کنون یک دستگاه تولید و واگذار شده است.

عباسی در خصوص قرارداد دیگر هم گفت: با توجه به شور بودن و مشکل آب شیرین و تنش آبی مناطق جنوبی کشور توسط یک شرکت خصوصی و با هزینه بنیاد برکت به مبلغ ۳ میلیارد تومان ۳۰ دستگاه آب شیرین کن که در نوع خود، اولین دستگاه در کشور محسوب می شود تا پایان شهریور ماه تولید و به روستاهای جنوبی کشور که مشکل تامین آب دارند ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha