۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
وزارت آموزش و پرروش ۱۲۵ هزار ملک دارد
وزیر اقتصاد اعلام کرد

وزارت آموزش و پرروش ۱۲۵ هزار ملک دارد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۳دستگاه شامل مراتع و آبخیزداری، منابع طبیعی و سازمان ملی زمین و مسکن ۹۸درصد اراضی ملی و دولتی را در اختیار دارند گفت: حدود ۱۲۵هزار فقره ملک در اختیار وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش بازار، سیداحسان خاندوزی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی‌های ملی (سادا نوین) اظهار کرد: در دولت سیزدم نه تنها در شناسایی املاک دولتی رشد کمی اتفاق افتاد بلکه استخر اطلاعات قبلی نیز به جهت تایید و مسئولیت پذیری دستگاهها شرایط بهتری را پیدا کرد.

وی افزود: استخر اطلاعات دارایی های قدیم به ما اجازه نمی داد ما املاک را کشف، پیشگیری و اطلاعات متعارض را شناسایی کنیم. به دلیل همپوشانی و تعارضات، امکان شناسایی تصرفات بجز آنچه دستگاه معرفی کرده بود وجود نداشت. اما در سامانه سادا این مشکل برطرف شده است.

وزیر اقتصاد، محور دیگر را استفاده کردن از ظرفیتهای بیرون دولت دانست و گفت: با توجه به سوت زنی هایی که صورت گرفت ۷۵۰ فقره املاک دولت از طریق اطلاعات مردمی شناسایی شد ودر این زمینه جوایزی نیز در نظر گرفته شده است.

خاندوزی یادآور شد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ دستگاههای اجرایی ۴۰۰ هزار ملک را شناسایی کرده بودند و از حدود دو سوم دارایی های خود مطلع نبودند. امروز بیش از یک میلیون املاک شناسایی شده است.

وی گفت: سه دستگاه شامل مراتع و آبخیزداری، منابع طبیعی و سازمان ملی زمین و مسکن ۹۸ درصد اراضی ملی و دولتی ثبت شده را در اختیار دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به املاک در اختیار دستگاههای دولتی گفت: وزارت آموزش و پرورش ۱۲۵ هزار فقره املاک در اختیار دارد که باید به منظور صدور سند تک برگ و سند الکترونیک اقدامات لازم برای این املاک انجام شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در بخش مولدسازی داده های لازم وجود نداشت اما با اعمال حکمرانی دولت برای دارایی های خودش، این مدیریت صورت گرفت و امیدواریم دولت آینده نیز از این ظرفیت استفاده کند.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha