۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
روسنفت و لوک اویل صادرات نفت از دریای سیاه را کاهش می‌دهند

روسنفت و لوک اویل صادرات نفت از دریای سیاه را کاهش می‌دهند

منابع آگاه از احتمال کاهش صادرات نفت شرکت‌های روسنفت و لوک اویل روسیه از دریای سیاه خبر دادند.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، دو منبع آگاه از برنامه بارگیری اعلام کردند به‌دلیل از سرگیری فعالیت شرکت روسنفت و لوک اویل روسیه در پالایشگاه‌های خود، این دو شرکت صادرات نفت از بندر نووروسیسک در دریای سیاه را در ماه ژوئیه به‌شدت کاهش خواهند داد.

برآوردهای رویترز بر اساس داده‌های بازار نشان داد مجموع بارگیری نفت دو شرکت روسنفت و لوک اویل از بندر نووروسیسک در ماه ژوئیه حدود ۲۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته کاهش می‌یابد.

دولت روسیه هفته گذشته تصمیم گرفت صادرات بدون محدودیت بنزین را در ماه ژوئیه ادامه دهد و لغو ممنوعیت بخشی از فروش سوخت در خارج از کشور را تمدید کند، زیرا واحدهای تولید نفت داخل روسیه با وجود حمله‌های پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌ها، فرآورده‌های نفتی کافی برای پاسخگویی به تقاضای فصلی تولید می‌کنند.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت روسنفت از بندر نووروسیسک از یک میلیون و ۶۰ هزار تن در ماه ژوئن به ۶۲۰ هزار تن در ماه ژوئیه کاهش می‌یابد، این در حالی است که پالایشگاه تواپس این شرکت قرار است در ماه جاری فعالیت نفت خام را از سر بگیرد.

به گفته منابع آگاه، صادرات لوک اویل از این بندر از ۵۸۰ هزار تن در ماه ژوئن به ۱۹۰ هزار تن در ماه ژوئیه کاهش خواهد یافت.

پس از حمله پهپادی اوکراین در ماه مارس، لوک اویل فعالیت بخش مهمی از تجهیزات فرآوری نفت یعنی واحد تقطیر خام CDU-۶ را در پالایشگاه نورسی خود، چهارمین پالایشگاه بزرگ روسیه از سر گرفت.

مجموع بارگیری نفت از بندر نووروسیسک در ماه ژوئیه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تعیین شده است که نسبت به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن نفت بارگیری‌شده از این بندر در ماه ژوئن کاهش داشته است.

پیش‌بینی می‌شود همزمان با افزایش فعالیت پالایشگاه‌ها و تعهد مسکو به پایبندی به کاهش تولید نفت توافق‌شده از سوی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس)، مجموع صادرات و انتقال نفت روسیه از بنادر غربی این کشور در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن کاهش یابد.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha