۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت وزارت اقتصاد رونمایی شد

سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت وزارت اقتصاد رونمایی شد

امروز (شنبه) در مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و داریی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت وزارت اقتصاد رونمایی شد .

به گزارش بازار از وزارت اقتصاد، مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت وزارت اقتصاد با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر سید محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی، احمد تقوایی نجیب رئیس مرکز نوآوری اقتصادی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت اقتصاد، جمعی از مدیران و کارشناسان این مرکز و خبرنگاران رسانه‌های کشور در محل سالن جهاد وزارت اقتصاد برگزار شد.

در طراحی سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی، علاوه بر توصیف معماری وضع موجود و طراحی معماری وضع مطلوب در چهار لایه خدمات کسب و کار، داده و اطلاعات، سامانه‌های نرم‌افزاری و زیرساخت، برنامه عملیاتی لازم برای دستیابی به وضعیت مطلوب این وزارتخانه در هر چهار لایه مذکور، به صورت هم راستا با اهداف و راهبردهای مشخص‌شده در سطح وزارتخانه فراهم می‌شود.

تقویت حاکمیت فاوا، تقویت حاکمیت داده، تحقق برنامه تحول دیجیتال در حوزه اقتصاد کشور، بسترسازی برای تحقق اقتصاد هوشمند، تقویت مدیریت منابع (سرمایه انسانی، مالی، دانش، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) در حوزه فاوا از جمله مواردی است با اجرای این پروژه به توانمندی‌های وزارت اقتصاد افزوده می‌شود. مرکز عملیات امنیت (SOC) نیز به‌عنوان یک مرکز نظارتی و عملیاتی، وظیفه پایش، تحلیل و پاسخ به رویدادهای امنیتی در زیرساخت‌های اطلاعاتی و شبکه‌های سازمان را دارد.

ایجاد این مرکز به دلیل افزایش حملات سایبری و تهدیدات پیچیده‌ای است که سیستم‌های اطلاعاتی و داده‌های حساس را هدف قرار می‌دهند. هدف اصلی از تأسیس SOC، تضمین امنیت و سلامت اطلاعات، حفاظت از داده‌های حساس و حفظ تداوم فعالیت‌های سازمانی در مواجهه با تهدیدات سایبری است. این مرکز از طریق نظارت مداوم و تحلیل تهدیدات، امکان واکنش سریع و مؤثر به حوادث امنیتی را فراهم می‌کند. پروژه مرکز عملیات امنیت از تیرماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی آغاز شده و در حال حاضر، این پروژه در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha