۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
رخ‌نمایی بورس در اولین روز بعد از انتخابات| بازار سرمایه برای ترمیم  نیازبه زمان و پول دارد
ادامه دار بودن سبزی بازار!؟

رخ‌نمایی بورس در اولین روز بعد از انتخابات| بازار سرمایه برای ترمیم نیازبه زمان و پول دارد

بازار به دلیل سوء مدیریت دچار آسیب‌های جدی شده که برای پوشش و جبران خسارات به بار آمده به زمان و هزینه زیادی نیاز است.

سمیه شوریابی؛ بازار: امروز ۱۶ تیرماه بازار تماماً سبز به استقبال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری رفت به طوریکه بعد از مدت‌ها شاهد سبزپوشی ۹۰ درصدی نمادها و رشد بیش از دو درصدی شاخص کل و شاخص هموزن بودیم.

در حالی ۴۷۰ نماد تشکیل صفوف خریدی به ارزش بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان داشتند که حقیقی‌ها بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند و ارزش معاملات خرد بعد از مدت‌ها در یکساعت ابتدایی رقم ۳.۲ همت را دید.

در نهایت بازار امروز با پایداری خریداران در صفوف به پایان رسید، شاخص کل بورس تهران رشد ۴ درصدی را به ثبت رساند و بیش از ۸۴ هزار واحد بر ارتفاعش افزود و تا سطح دو میلیون و ۱۸۵ هزار واحد پیشروی کرد ضمن اینکه ارزش معاملات خرد به ۵.۵ همت افزایش یافت و از سوی حقیقی ها بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان پول جذب بازار شد.

در بین صندوق های اهرمی صندوق #اهرم که همیشه بالاترین ارزش معاملات را دارد امروز ۲۰۰ میلیارد تومان صف خرید بست که نشان از اقبال به این صندوق می دهد.

گفتنی است نرخ سود بین بانکی نیز کاهشی شده است، نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۳ تیرماه با کاهش ۰/۰۳ درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۳ درصد رسیده است.

در تحلیل تکنیکال از شاخص کل بورس می توان گفت که شاخص طبق انتظار به روند صعودی کوتاه‌مدت خود ادامه داده و با ورود پرقدرت به محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد، گام بلندی برای خروج از روند نزولی برداشت، در مطالب قبل مطرح کردیم که بازار برای خروج از روند نزولی نیاز به عبور و تثبیت خود بر روی سطح دو میلیون و ۱۳۰ هزار واحد دارد، اکنون با عبور اولیه از این نقطه، بازار عملاً از روند نزولی خارج شده و کف شاخص کل در عدد ذکر شده بسته می‌شود، لذا تا زمانی که شاخص کل بالاتر از سطح دو میلیون و ۱۳۰ هزار واحد قرار داشته باشد، روند نزولی در بازار نخواهیم داشت.

آخرین سطح مقاومتی در روند کوتاه‌مدت بازار حوالی محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل واقع شده که به دلیل وجود این سطح مقاومتی، طی روزهای آینده تقابل عرضه و تقاضا در بازار امری اجتناب ناپذیر است، بر همین اساس فعالان بازار باید این تفکر که بازار به همین صورت قفل در صف خرید به کار خود ادامه بدهد را از سر بیرون کرده و با تعدیل انتظارات و یک دیدگاه منطقی و عقلانی در بازار حضور داشته باشند.

باز هم تأکید می‌کنیم که بازار به دلیل سوء مدیریت دچار آسیب‌های جدی شده که برای پوشش و جبران خسارات به بار آمده به زمان و هزینه زیادی نیاز است.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha