۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
وضعیت اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف قبل از پایان کار دولت سیزدهم ارائه می‌شود
وزیر اقتصاد:

وضعیت اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف قبل از پایان کار دولت سیزدهم ارائه می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در روزهای آینده فهرست آخرین وضعیت حوزه‌های مختلف زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد به عموم ارائه خواهد شد.

به گزارش بازار از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: در روزهای آینده فهرست وضعیت حوزه های مختلف زیر مجموعه های وزارت اقتصاد از جمله خزانه داری، حوزه مالی، مالیاتی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، گمرک و خصوصی سازی و سایر بخش ها با جزئیات آماده شده و به عموم ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در زمینه مولد سازی نیز بیان کرد: اصل اتفاقات در حوزه مولد سازی از سال ۱۴۰۲ رقم خورده است اما در زمینه فروش اموال مازاد به ویژه بانکها که از سال ۹۴ قانون آن وجود داشت، عملکرد ها موجود است و آخرین رقمی که در این زمینه منتشر شده است حاکی از فروش ۹۵ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانکهای کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۵۸ هزار میلیارد تومان از این عملکرد مربوط به دولت سیزدهم و بقیه آن نیز به مربوط به عملکرد دولت های قبل است.

خاندوزی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم و به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه FATF، بیان داشت: رویکرد حاکم بر دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه این بود که باید کشور فعالانه در این حوزه ظاهر شود و اگر کنار بکشیم هیچ منفعتی برای ملت ایران نخواهد داشت .

وی گفت: در زمینه مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته نیز به همین ترتیب بود و وقتی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد در حدود ۴۰ مرکز پولشویی در کل بیمه ها و بانکها و بورس کشور وجود داشت در حالیکه امروز بیش از ۵۰۰ واحد مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته در کشور فعال است .

کد خبر: ۲۹۴٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha