۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
وزیر صمت پزشکیان چه کسی خواهد بود؟
بازار خبر می دهد؛

وزیر صمت پزشکیان چه کسی خواهد بود؟

شنیده ها حاکی از آن است که منوچهر منطقی یا بیوک علیمرادلو به عنوان سکان دار وزارت صمت دولت چهاردهم با هدف بهبود صنعت خودرو معرفی خواهند شد.

امید محمدی؛ بازار: همزمان با اعلام نتایج انتخابات، صبح امروز مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم معرفی شد. همزمان با این مساله گمانه زنی های در خصوص انتخاب وزیر صمت خودرویی از جاده مخصوص شنیده می شود. براساس احتمالات تا این لحظه نام های بیوک علیمرادلو، منوچهر منطقی، اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری مطرح شده است. با توجه به این دولت چهاردهم با ریاست جمهوری مسعود پزشکیان با صنعت خودرو چالش اصلی خواهد داشت، بنابراین محتمل ترین گزینه ها برای انتخاب وزیر صمت بیوک علیمرادلو و منوچهر منطقی است.

وزیر صمت پزشکیان چه کسی خواهد بود؟

منوچهر منطقی مدیر ارتقا صنعت خودرو

منوچهر منطقی چهره برجسته و شناخته شده د صنعت خودرو کشور است. منطقی در کارنامه کاری خود معاونت حمل و نقل وزارت صمت در دولت سیزدهم، مشاور خودرویی وزیر صمت دولت سیزدهم، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، دبیر ستاد فناوری های پیشرفته حمل و نقل و مدیرعامل سازمان هوایی دارد. منطقی دانش آموخته مهندسی کنترل و الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیل دکتری مدیریت سیستم ها دانشگاه تهران است.
منوچهر منطقی جزو سیاستگذاران مهم صنعت خودرو کشور شناخته می شود، تولید موتور ملی، رانا، پژو ۲۰۶ صندوق دار و تعریف خانواده موتور بخشی از دستاوردهای صنعتی وی است.

وزیر صمت پزشکیان چه کسی خواهد بود؟

بیوک علیمرادلو کیست؟

بیوک علیمرادلو از مدیران ارشد صنعت خودرو است که تجارب داخلی و بین المللی فراوانی در صنعت خودرو دارد، علیمرادلو در کارنامه کاری خود مشاور خودرویی وزیر صمت، مدیرعامل مهرکام پارس، مدیرعامل گروه بهمن، عضو هیئت مدیره رنو پارس و عضو هیئت مدیره سایپا دیزل را در کارنامه دارد.
نامبرده فارغ التحصیل مهندسی طراحی هواپیما از دانشگاه منچستر در مقطع کارشناسی و دارای مدرک کارشناسی ارشد ام بی ای است. برخی از کارشناسان صنعت خودرو علیمرادلو را جزو مدیران پر نفوذ و قدرتمند در خودروسازی کشور معرفی می کنند.

در صورتی که هر یک از دو مدیر خودرویی مذکور برای سکان داری وزارت صمت انتخاب شوند، می توان نسبت به بهبود ساختار این صنعت امیدوار شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha