۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
قیمت جهانی ورق نورد گرم کاهش یافت| مشکل فروش در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی قیمت ها را کاهشی کرد
بازار بررسی می کند؛

قیمت جهانی ورق نورد گرم کاهش یافت| مشکل فروش در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی قیمت ها را کاهشی کرد

صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی در اتحادیه اروپا در زمینه فروش محصولات خود با مشکل مواجه هستند و این امر بر کاهش قیمت جهانی ورق نورد گرم در پی کاهش تقاضا دامن زده است.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس جدیدترین گزارشی که مرکز GMK منتشر کرده است قیمت جهانی فولاد نورد گرم در اکثر مناطق اصلی در ماه جولای رکود داشت. بازار تحت فشار کاهش فصلی تقاضا و عرضه بالای محصولات قرار دارد و با کاهش ۹۰ دلاری قیمت در هر تن، بازار آمریکا بیشترین آسیب را متحمل شد.

قیمت ورق های نورد گرم در بازار اروپا

داده های آماری این گزارش نشان می دهد: قیمت ورق های فولادی نورد گرم در بازار اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ اندکی کاهش یافت. در اروپای غربی، قیمت ورق های نورد گرم ۱.۶ درصد یا ۱۰ یورو در تن کاهش یافت و در ۲۸ ژوئن به ۶۲۰-۶۳۰ یورو در تن رسید. همچنین در ایتالیا، کاهش قیمت قابل توجه تر و به میزان ۳.۸درصد، یا ۲۵ یورو در تن بود و به ۶۲۰-۶۳۰ یورو در هر تن رسید.

همچنین طبق این گزارش، بازار کویل نورد گرم اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به دلیل تقاضای ضعیف کاربران نهایی و توزیع کنندگان رکود داشت. بخش‌های مصرف اصلی، مانند تولیدکنندگان لوازم خانگی و صنعت خودرو، تنها حجم محدودی از محصولات نورد را سفارش دادند. در همان زمان، انتظار می رفت که قیمت ها با کاهش واردات به دلیل محدودیت ۱۵ درصدی در سهمیه تعرفه برای «سایر کشورها» افزایش یابد. با این حال، با گذشت زمان، در دسترس بودن کمتر محصولات نورد وارداتی از تولیدکنندگان اروپایی و قیمت‌های بازار حمایت می‌کند. خریداران بر این باورند که در ماه آگوست تجدید ذخیره فنی پیش بینی می شود و محدودیت های سهمیه ای ممکن است منجر به کمبود فولاد نورد گرم و افزایش قیمت ها چه وارداتی و چه داخلی شود. در عین حال افزایش قیمت قابل توجهی در نیمه دوم سال پیش بینی نمی شود چرا که حوزه خودرو و لوازم خانگی نیز با مشکل فروش مواجه هستند.

مرکز GMK : بازار اروپا هنوز پتانسیل افزایش قیمت کویل های نورد گرم را به میزان ۳۰ تا ۴۰ یورو در هر تن دارد

کارشناسان معتقدند: بازار اروپا هنوز پتانسیل افزایش قیمت کویل های نورد گرم را به میزان ۳۰ تا ۴۰ یورو در هر تن دارد. از یک سو، انتظارات تجاری در صنایع مصرف کننده فولاد در حال بهبود است. از سوی دیگر، تغییرات در سیستم سهمیه بندی باعث افزایش قیمت واردات می شود. تحلیلگر مرکز GMK، می گوید: اگر این عوامل کافی نباشند، کارخانه‌های اروپایی ممکن است به یک روش ثابت شده برای کاهش تولید با تعطیل کردن تأسیسات برای تعمیرات متوسل شوند.

قیمت جهانی ورق نورد گرم کاهش یافت| مشکل فروش در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی قیمت ها را کاهشی کرد
قیمت جهانی ورق نورد گرم در ۲۰۲۴

در این گزارش آمده است: در حال حاضر، فولادسازان با قیمت‌های پایین‌تر موافقت می‌کنند، زیرا حفظ فروش در خلال سکون فصلی برای اطمینان از سطح معینی از استفاده از ظرفیت مهم‌تر است. به این ترتیب در کوتاه مدت، بازار با نوسانات اندک قیمت ثابت می ماند، اگرچه تولیدکنندگان به دنبال راه هایی برای افزایش قیمت ها برای بهبود سودآوری بدون از دست دادن سفارش هستند.

بیشترین کاهش قیمت در آمریکای شمالی رقم خورد

طبق این گزارش، در بازار آمریکای شمالی، قیمت صفحات نورد گرم در ماه ژوئن با ۱۱.۴ درصد یا ۹۰ دلار در تن، بیشترین کاهش را داشت و به ۷۰۰ دلار در تن نسخه قبلی رسید. در عین حال، قیمت پیش‌بینی شده برای ۵ جولای ۶۶۰ دلار در هر تن است که پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۲ تا به امروز است.

قیمت فولاد نورد در ایالات متحده در طول ماه مشابه بازار اروپا راکد بود. سفارشات محصول کاهش یافت و برخی کارخانه ها برای آزادسازی موجودی به تخفیف های قابل توجهی متوسل شدند. فعالان بازار می گویند که قیمت ها اکنون به پایین ترین سطح عملیاتی خود کاهش یافته است و کارخانه ها برای کاهش احتمالی استفاده آماده می شوند.

کارشناسان معتقدند: کاهش قیمت ها ادامه دارد. تقاضا ضعیف است و به نظر می رسد در این فصل بدتر از حد معمول باشد. کاهش بیشتر استفاده از ظرفیت برای جلوگیری از کاهش ضروری است. در عین حال، کارخانه‌های فولادی یکپارچه هنوز هم جای کاهش قیمت دارند، اما این به طور قابل توجهی به کارخانه‌های فولاد برق آسیب می‌زند.

طبق این گزارش، در چین، قیمت ‌های ورق گرم بین ۳۱ می تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ با ۲.۷درصد یا ۱۵ دلار در تن کاهش یافت و به ۵۳۵ دلار در تن فوب رسید.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha