۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
«پنتر» پیشتاز در نوآوری| توسعه ای بین المللی در صنعت نوشت افزار 
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

«پنتر» پیشتاز در نوآوری| توسعه ای بین المللی در صنعت نوشت افزار 

گرگان- پنتر یک برند موفق در صنعت نوشت افزار است که توانسته با نوآوری های مختلف، محصولاتی تولید کند که علاوه بر کیفیت بالا، به حفظ سلامت مشتریان هم کمک می کند.

نجمه جهان تیغ، بازار؛ نوآوری و توسعه در شرکت های مختلف قطعا بازار آنها را نسبت به سایرین متمایز می کند. نوآوری به‌عنوان یک رویکرد استراتژیک موجب افزایش درآمد شرکت، خلق محصولات جدید، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت محصولات و پاسخ به تنوع سلیقه مخاطب خواهد شد.

گروه کارآفرینی «پنتر»، از برندهای مطرح حوزه نوشت افزار ایرانی است که در روز ملی صنعت هم عنوان واحد تولیدی برتر مورد تجلیل مسئولان کشوری قرار گرفت. این شرکت طی سال های گذشته دستاوردهای مختلفی را در زمینه کارآفرینی، نوآوری و توسعه فضای کسب و کار به دست آورده است.

اهداء تندیس زرین صنعت کشور به گروه کارآفرینی پنتر، بهانه ای شد تا با «مهرداد عالی پور هریسی» بنیان گذار گروه کارآفرینی دانش بنیان و نوفناور پنتر، عضو بنیاد ملی نخبگان و کارآفرین برتر ملی گفت و گویی داشته باشیم.

وی در گروه پنتر با انجام سرمایه گذاری برای نوآوری های گسترده و در ابعاد مختلف توانسته محصولات ویژه تر و سلامت محوری را به مشتریان ارائه دهد.

پنتر اولین پروانه تحقیق و توسعه رسمی را در صنعت نوشت افزار از وزارت صمت دریافت کرده است

* این روزها پنتر به عنوان یک برند بین المللی ایرانی شناخته می شود. لطفا درباره تلاش های انجام شده برای اعتبار این برند توضیح دهید.

تمرکز مجموعه پنتر از ابتدا بر روی نوآوری بوده و برخی از اقدامات را برای نخستین بار در ایران رقم زده است. پنتر سعی کرده برندی با استراتژی چالش گر، تحریکی را در بازار برای ارتقا عمومی و جمعیِ فعالان صنعت نوشت افزار به وجود بیاورد.

این مجموعه اولین پروانه تحقیق و توسعه رسمی را در صنعت نوشت افزار از وزارت صمت دریافت کرده است و این واحد سال گذشته به واحد پیشرفته ارتقا پیدا کرد.

«پنتر» پیشتاز در نوآوری| توسعه ای بین المللی در صنعت نوشت افزار 

ایجاد آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد برای ۲۰ دامنه محصول و کالا، دریافت جایزه ملی کیفیت سازمان ملی استاندارد در حوزه صنایع خلاق شامل نوشت افزار، بازی و سرگرمی، دریافت تندیس برترین بازی حسی و حرکتی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اخذ نماد هوشا، دریافت تندیس زرین روز بزرگداشت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع نوشت افزار، چاپ و سلولزی بخشی از دستاورد های این مجموعه است.

همچنین ۱۴ پروژه در واحد تحقیق و توسعه پنتر توسط بهترین متخصصان کشور تعریف شده و در حال توسعه آن هستیم. تکنولوژی «باکتریوپاد» یکی از مهمترین دستاوردهای پنتر است که به عنوان یک نشان تجاری ثبت شده و امسال رونمایی و محصول آن عرضه خواهد شد. دستاورد مطرح دیگر هم «اسمارتینک» یا جوهر هوشمند است.

* درباره تکنولوژی باکتریوپاد توضیح دهید.
این تکنولوژی باعث می شود، محصولات قابلیت آنتی باکتریال داشته باشند و در آن از موادی با منشا معدنی، سنتتیک یا شیمیایی، مواد آلی و غیرآلی، مواد میکرو، مواد برپایه سیلور یا نقره، روی، طلا و سایر مواد استفاده می شود.

یکی از ابعاد باکتریوپاد آنتی باکتریال شدن است اما وجوه دیگر آن این است که باعث توقف تولید و مرگ آلودگی باکتری های گرم مثبت و گرم منفی روی نوشت افزار می شود. این اقلام ضد باکتری می توانند خطرناک هم باشند زیرا اگر قطعاتی از اجزاء آنتی باکتریال از شی یا نوشت افزار مورد نظر جدا شوند و به دست فردی بچسبد باکتری های مفید پوست را به طور مداوم از بین خواهد برد.

لذا باید مطمئن باشیم که تست های لازم گرفته شده و جدا شدن اجزاء محصول رخ ندهد. پنتر توانسته روشی را ایجاد کند که میزان پایداری تست ها را تنظیم کند و در شرایط مختلف و در گذر زمان مواد آزاد نخواهد شد. به مجموعه این محصول سلامت محور، «باکتریوپاد» گفته می شود و در واقع ابزاری برای مراقبت قدرتمند از سلامتی را تولید می کند. این دستاورد یک تکنولوژی و نشان تجاری ثبت شده برای پنتر است که به تمام ابعاد این محصول در راستای حفظ سلامتی توجه کرده است.

این مورد اولین و مهمترین نوآوری جامع ما بوده که طی سال ها تکامل پیدا کرده و امروز تکنولوژی باکتریوپاد پنتر برای حفاظت قدرتمند از سلامتی مصرف کنندگان ایجاد شده است. بخش دیگر توسعه ای در پنتر، «کیتوسان» است؛ در سال های گذشته خط تولید مواد اولیه در این مجموعه راه اندازی شد و برای اولین بار در کشور کد آیسیک مربوط به مواد آنتی باکتریال را اخذ کرده و در پروانه بهره برداری اضافه شده است و نه تنها در خط تولید خود از این مواد استفاده می کنیم بلکه تولید کننده مواد آنتی باکتریال برای سایر صنایع نیز هستیم که تا قبل از آن، این مواد وارداتی بودند و یا از کیفیت لازم برخوردار نبودند.


* جوهر هوشمند پنتر چه قابلیت هایی دارد و از آن چه استفاده هایی می شود؟

اختراع جدید در پنتر که با نام و نشان تجاری اسمارتینک یا Smart Ink به ثبت رسیده، از دو جزء جوهر و هوشمند ساخته شده که به زبان ساده به معنی جوهر هوشمند است.

پنتر در پروژه ای با تست مواد مختلف، موفق شد اختراعی را برای حل این معضل به ثبت برساند که تغییر شرایطی محیطی حداقل تغییرات را بر گرانروی جوهر داشته باشد

خودکار در دمای حدود ۲۳ و رطوبت حدود ۵۰ درصد در آزمایشگاه تست می شود تا استاندارد آن تایید شود. با تغییر شرایط محیط (دما، رطوبت و فشار) در مناطق مختلف جغرافیایی انرژی جنبشی ذرات جوهر تغییر کرده و گرانروی آن افزایش یا کاهش می یابد که به اصطلاح رقیق تر یا غلیظ تر می شود. در این شرایط میزان نزول جوهر از خودکار تغییر می کند که یک چالش برای مصرف کننده به وجود می آورد. بشر برای حل این معضل به سمت جوهر های با پایه آب رفته است که نوع نوک و شرایط نگهداری آن فرق می کند و قیمت آن نیز به نسبت بالاست.

پنتر در پروژه ای با تست مواد مختلف، موفق شد اختراعی را برای حل این معضل به ثبت برساند که تغییر شرایطی محیطی حداقل تغییرات را بر گرانروی جوهر داشته باشد و رفتار نوشتاری آن محصول تغییر چندانی نخواهد داشت. این مورد هم دومین نوآوری ارزشمند ما در مجموعه پنتر است که اسمارتینک نام دارد.

* سایر نوآوری های گروه پنتر چیست؟

از جمله دیگر نوآوری های پنتر می توان به نوآوری پیکر بندی با بیشترین سرمایه گذاری، نوآوری بخش نرم افزارهای پنتر، نوآوری در کانال های فروش و حرکت به سمت کانال های مختلف یکپارچه که بسیار دشوار و سرمایه بر است و اضافه کردن روش تفکر خلاق و برگزاری کلاس در همین راستا برای پرسنل، اشاره کرد.

پنجمین بخش نوآوری ما در بخش برند و نام تجاری بوده که در هفت کشور جدید ثبت برند انجام شده است. با توسعه برند های پنتر قدرت خوبی را با یک برند ملی ایجاد کرده ایم.

یک نوآوری رادیکالی ما همان جوهر هوشمند است و با قاطعیت می گویم که مشابهی در دنیا ندارد و رقم های چند صد هزار دلاری برای ثبت آن هزینه شده است. در نوآوری غیر رادیکالی هم به طراحی صنعتی و طراحی گرافیک پرداخته ایم.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha