۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
افتتاح و توسعه ۱۹۹ واحد صنعتی و ۳۶ واحد معدنی جدید در هرمزگان
فیلم استانها؛

افتتاح و توسعه ۱۹۹ واحد صنعتی و ۳۶ واحد معدنی جدید در هرمزگان

بندرعباس - رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: راه‌اندازی ۳۶ واحد معدنی و ۱۹۹ واحد صنعتی جدید از سری اقداماتی است که در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، خلیل قاسمی، بعدازظهر چهار شنبه در آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان هرمزگان، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به احیا واحد های صنعتی راکد شد، افزود: بسته حمایتی برای تولیدکنندگان واحدهای مختلف صنعتی در راستای رفع دغدغه و مشکل این واحدها برنامه ریزی و تدوین شده است.

قاسمی، با بیان اینکه در این همایش از بسته حمایت از تولید و تجارت خادم الرضا رونمایی شد، توضیح داد: رویکرد و شمول بسته خادم الرضا؛ تدوین بسته در برگیرنده موضوعاتی در حوزه بهبود فضای کسب و کار، مشارکت مردم، تسهیل گری و تأمین منابع، تدوین بسته حمایتی با سه رویکرد اصلی شامل رفع موانع و ارائه حمایت، تسریع در زمان انجام فعالیت و تخفیف در هزینه های انجام فعالیت های تولیدی و تجاری است.

قاسمی، در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در بخش صنعت و معدن در استان هرمزگان پرداخت و گفت: در حوزه اکتشافات معادن، قریب به ۳۵ هزار کیلومتر مربع مساحت استان پیگیری و مطالعات معدنی صورت گرفته است که استخراج در این بخش ۵۴ میلیون تُن افزایش یافته است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان، افزود: در یک سال گذشته هفت شهرک و ناحیه صنعتی جدید در هرمزگان به بهره برداری رسید و امکان واگذاری زمین برای سرمایه گذاران نیز وجود دارد.

وی همچنین از رشد ۱۴ درصدی صدور جوازهای تاسیس در دولت سیزدهم در قیاس با دولت قبل خبر داد و گفت: صدور تعداد یک هزار و ۸۲۰ فقره جواز برای ایجاد و توسعه کارگاه های صنعتی در استان در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به رشد ۵۵۱ درصدی حجم سرمایه گذاری جواز تاسیس های صادره در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت قبل ابراز داشت: حجم کل سرمایه گذاری برای ایجاد این تعداد کارگاه، معادل ۶۳۰۰۰۴۴ میلیارد ریال در دولت سیزدهم بوده است.

وی تصریح کرد: شاهد رشد ۶۴ درصدی فرصتهای شغلی ایجاد شده در دولت سیزدهم در قیاس با دولت قبل، هستیم که در این رابطه تعداد ۶۳ هزار و ۸۵۴ فرصت شغلی جدید در استان در دولت سیزدهم بوده است.

این مسئول از کسب رتبه سوم در سرمایه گذاری جواز تاسیس های صنعتی صادره در سال ۱۴۰۱، کسب رتبه اول در سرمایه گذاری جواز تاسیس های صنعتی صادره در سال و کسب رتبه دوم جواز تاسیس های صنعتی صادره در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

افزایش ۶۴ درصدی فرصت‌های شغلی در هرمزگان

قاسمی تاکید کرد: مهمترین تلاش ما در حوزه سرمایه گذاری بوده که توانسته ایم رتبه اول سرمایه گذاری در کشور را کسب کنیم همچنین بیش از یک هزار و ۸۰۰ طرح سرمایه گذاری را در این مدت شروع کرده و مجوزهایشان را صادر کردیم.

وی اظهار داشت: تولیدات صنایع فعال استان از ۲۰ میلیون تُن در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۶ میلیون تن افزایش یافته است همچنین در حوزه صادرات غیرنفتی که در ابتدای دولت سیزدهم حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود، در این سه ماه به بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صمت به رشد ۶۷ درصدی ساخت و تعمیرات کشتی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و اضافه کرد: آغاز ساخت چهار واحد تولید شیشه و کربنات با پیشرفت ۱۰ تا ۶۰ درصدی، افتتاح یک میلیون تن ظرفیت تولید کنسانتره آهن هماتیت، راه اندازی ۳۶ واحد معدنی جدید، فراخوان مزایده ۲۷۶ بسته معدنی، راه اندازی ۱۹۹ واحد صنعتی جدید، اجرای زیرساخت مناطق پارسیان و خلیج فارس بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۴۵ تا ۱۰۰درصد نیز در دولت سیزدهم انجام شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۲۷ واحد نمونه صنعتی و معدنی استان ( واحدهای نمونه صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی، پیشکسوت نمونه صنعتی، طرح های نمونه صنعتی، واحدهای نمونه معدنی، واحد نمونه مکتشف معدنی، واحدهای برتر در صنعت طراحی و مونتاژ آسانسور استان هرمزگان) و از اولین دانش آموخته های فارغ التحصیل از هنرستان های جوار کارگاهی با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.

همچنین با حضور مسئولان و مدیران حاضر در همایش تجلیل از صنعتگران و معدکاران نمونه هرمزگان از پوستر بسته حمایت از تولید و تجارت خادم الرضا رونمایی شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha