۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
تغییر اقلیم ۲۳ درصد زمین را غیرقابل بهره‌برداری کرده است
رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی:

تغییر اقلیم ۲۳ درصد زمین را غیرقابل بهره‌برداری کرده است

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: پژوهش های دانشمندان حوزه اقلیم نشان میدهد به دلیل تغییر اقلیم، تخریب سرزمین و بیابان زایی، ۲۳درصد مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست.

از سازمان هواشناسی کشور، "احد وظیفه" اظهار داشت: برآوردها نشان می‌دهد که تقریبا ۷۵ درصد زمین از حالت طبیعی خود تغییر شکل داده است.

وی افزود: هیچگاه در طول تاریخ بشر زمین با این سرعت دچار دگرگونی و تغییر نشده است. در واقع سرعت تغییر به صورت بی‌سابقه‌ای در حال رخ دادن است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: عمده تغییرات زمین مربوط به بیابان‌زایی و خشکسالی است که تاثیر مستقیمی در زندگی همه افراد دارد و باید با این روند مقابله کنیم.

وظیفه خاطرنشان‌کرد: ریشه بسیاری از مشکلات زیست محیطی زمین انسان‌ساز است، به واقع انسان به جای اینکه راه حل این مشکلات باشد، به بخشی از مشکل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه زندگی همه ما به زمین وابسته است،‌ گفت: در ایران نیز ما مشکلات مشابهی در حوزه تغییر اقلیم و افزایش بیابان زایی داریم، به طوری‌که هم اکنون بخش وسیعی از کشور ما دچار بحران خشکسالی است و روند کاهش بارش و افزایش دما به خصوص در سه دهه اخیر سرعت تخریب را افزایش داده است.

این مسئول اضافه‌کرد: همه مسئول هستیم تا برای حفاظت از تنوع زیستی زمین، مقابله با تغییرات آب و هوایی، کاهش آلودگی، استفاده پایدار از منابع طبیعی و حفاظت از گونه‌های جانوری تلاش کنیم.

وظیفه افزود: فعالیت های بی‌رویه و بدون توقف انسان‌ها از جمله فعالیت های تشدیدکننده تغییرات اقلیمی، زمین و ساکنان زمین را در معرض خطرات جدی قرار داده است.

وی اضافه‌کرد: کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر و اتخاذ شیوه‌های زندگی پایدار یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در سال‌های اخیر بشر به آن پی برده و غالب کشورها در این مسیر دارند گام‌های اساسی برمی‌دارند که یک روش مهم برای مقابله با این چالش است.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha